پارسال ۹۵۱ میلیون دلار در برنامه جایگزینی واردات (صرفه‌جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل چهارمحال و بختیاری تحقق یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۹۵۱ میلیون دلار در برنامه جایگزینی واردات (صرفه‌جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل استان تحقق یافت.

او افزود: هدف‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹ برای برنامه جایگزینی واردات (صرفه‌جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل، هشت میلیون دلار بود که با تلاش‌های انجام گرفته ۹۵۱ میلیون دلار محقق شد که این مهم نشان از افزایش تولید و رونق اقتصادی در حوزه صنعت دارد.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: وقتی اجازه واردات کالا‌های خارجی داده نمی‌شود و تولیدکننده داخلی قطعات مورد نیاز را تولید می‌کند، اهداف نهضت ساخت داخل محقق شده که به‌طور قطع باعث رضایت تولیدکنندگان است.

او ادامه داد: پارسال برگزاری ۱۰ میز تخصصی در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شد که ۱۰۰ درصد آن تحقق یافت.

رستمی گفت: در جدیدترین ارزیابی عملکرد تخصصی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، چهارمحال و بختیاری با کسب ۸۹.۳۲ امتیاز در رده استان‌های خوب و شایسته تقدیر ملی قرار گرفت.

او افزود: با ارزیابی پنج محور اصلی برنامه‌های عملیاتی سال ۱۳۹۹ در شاخص هدف‌گذاری برای نهضت ساخت داخل در کشور، تعداد ۱۳۷ میز تخصصی پیش‌بینی شده بود که ۱۹۲ میز تخصصی برگزار شد که این استان هدف‌گذاری صورت گرفته را کامل محقق کرده است.

رستمی اضافه کرد: در شاخص جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی) نیز این عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری داشته است و در شاخص فعال‌سازی واحد‌های راکد صنعتی نیز هدف‌گذاری صورت گرفته در استان به‌طور کامل محقق شد.

او افزود: در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری، چهارمحال و بختیاری در جمع استان‌هایی قرار گرفت که توانستند عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری صورت گرفته داشته باشند.

رستمی گفت: در شاخص ایجاد اشتغال در صنعت نتوانسته هدف‌گذاری انجام شده را کامل محقق کنیم، اما در زمینه ایجاد اشتغال در صنف عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری صورت گرفته داشته‌ایم.

او همچنین با اشاره به موفقیت در تحقق هدف‌گذاری تعداد صدور پروانه بهره‌برداری (مجوز‌های معدنی) یادآور شد: در زمینه ایجاد اشتغال با صدور پروانه بهره‌برداری (مجوز‌های معدنی)، احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و همچنین راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و انجام بازرسی‌های هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی نیز، این استان عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار