مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

سیل در الموت شرقی، خسارت به بار آورد

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بارش‌های ناگهانی و رگباری امروز، منجر به جاری شدن سیلاب و تلف شدن حدود ۵۰ راس گوسفند در الموت شرقی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بنابر اطلاع واصله از بخش الموت شرقی، بارش‌های ناگهانی و رگباری ظهر امروز، منجر به جاری شدن سیلاب و تلف شدن حدود ۵۰ راس گوسفند بره در حوالی روستای اندج متعلق به عشایر روستای هنیز شد.

مهدیخانی افزود: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت، ولی نکته حائز اهمیت این است که ماهیت بارش‌های بهاری به صورت ناگهانی و سیل آسا است و معمولا در ارتفاعات، همراه با رعد و برق بوده و سبب ایجاد سیلاب و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

او اضافه کرد: از روستاییان، مردم محلی، به خصوص دامداران و عشایر توقع می‌رود با دیدن وضعیت هوا و ورود ابر‌های تیره به منطقه سریعا از ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها دور شوند و احشام را در جای مطمعن متمرکز کنند.

مهدیخانی ضمن تاکید بر جدی گرفتن هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران، به مردم خاطر نشان کرد: بهترین مدیران بحران خود مردم هستند که می‌توانند با آگاهی و هوشیاری به موقع، از بروز سوانح و حوادث جدی، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار