مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۶ روستای دهستان خارتوران بخش بیارجمند شاهرود در شرق استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به راه اندازی اولین سایت استان سمنان از پروژه مشترک ایرانسل و هایوب، گفت: سایت جدید در روستای باغستان از دهستان خارتوران واقع در بیارجمند شاهرود، احداث شد و روستا‌های برم، زمان آباد، کاریز، صالح آباد و عشقوان نیز به عنوان روستا‌های اقماری آن تحت پوشش این سایت قرار گرفتند.

او افزود: با تاسیس و راه اندازی این سایت، روستائیان این منطقه که دارای سیمکارت ایرانسل یا هایوب هستند می‌توانند با اتصال به این شبکه از امکانات ارتباطی شامل تماس صوتی، ارسال و دریافت پیامک و اینترنت پرسرعت ۴ G بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی شامل پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که تلاش‌های این اداره کل برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان نیز در همین زمینه است.

حسن پور با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کار‌ها و اقشار آسیب پذیر، به ویژه بخش روستایی در دوران شیوع ویروس کرونا بیان کرد: مجموعه پست بانک استان سمنان در سال ۱۳۹۹، بیش از ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به اقشار مختلف مردم این استان پرداخت کرد که بیش از ۷۰ درصد این تسهیلات در بخش روستایی بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.