مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:۲۰ هزار درختچه گل رز در اصفهان کاشته شد.

فروغ مرتضایی نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در قالب جشنواره «گل سرخ» در شهر اصفهان ۲۰ هزار درختچه گل رز (گل سرخ) از چهارراه تختی تا میدان آزادی در خیابان‌های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در گلدان باکس کاشته شد.

فروغ مرتضایی نژاد افزود: در یک محور اصلی، ۲۰ هزار درختچه گلِ رزِ متمرکز قرار دادیم تا علاوه بر ایجاد زیبایی و نشاط در شهر، این گونه گل، به شهروندان هم معرفی شود.

او با اشاره به اینکه گل سرخ یا وَرد ۱۵۰ گونه و حدود ۲۰ هزار رقم در دنیا دارد، گفت: این گل بومی ایران است و بیشتر در نواحی مرکزی رشد می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه گل سرخ گل ملی ایران است و در ۱۰ کشور دنیا هم به همین عنوان شناخته شده است، گفت: در کتب تاریخ ما مدام صحبت از گل سرخ بوده است.

مرتضایی‌نژاد یادآور شد: گل سرخ نباید حتما قرمز رنگ باشد؛ چون منظور از گل سرخ همان گل رز است که در ایران و جهان با رنگ‌های مختلف می‌روید.

او افزود: در ایران نسترن‌ها به عنوان پایه‌های اصلی این گل به شمار می‌روند و روی پایه نسترن انواع رز‌های پُرپَر پیوند می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.