وزیر امور خارجه ترکیه در دو تماس تلفنی با همتای سودانی خود و مسئول سیاست خارجی اروپا درباره آخرین تحولات فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با همتای سودانی خود و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضع فلسطین صحبت کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، چاووش اوغلو در تماس‌های تلفنی جداگانه با مریم صادق المهدی، وزیر امور خارجه سودان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات در فلسطین، درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین و اقدامات انجام شده در عرصه بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

پیشتر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که آنکارا چشم خود را بر روی جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود، نخواهد بست.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از جامعه جهانی خواست تا با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مقابله کنند.

درگیری‌‌ها بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر از هشتم ماه مه با تشدید شدید تنش‌ها همراه بوده است. این مسأله با آغاز درگیری‌ها در منطقه حرم شریف قدس و محله شیخ جراح در پی اقدام رژیم صهیونیستی برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار