رجبی مشهدی گفت: دیروز مصرف برق از ۴۹ هزار مگاوات گذشت که بیش از ۶ هزار مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش مصرف داشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به میزان مصرف برق در روز گذشته گفت: روز گذشته مصرف برق به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید؛ تقریباً بیش از ۶ هزار مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش مصرف داشتیم.

او در ادامه در خصوص مصرف برق توسط استخراج کنندگان گفت: تخمینی که سایت‌های خارج از کشور در خصوص مصرف برق ماینر‌ها داشته‌اند، ۱۵ هزار مگاوات پیش بینی شده است که حدود ۸ تا ۱۰ درصد آن در ایران مصرف می‌شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: در حال حاضر مشترکانی هستند که مجوز استفاده از ماینر را دارند و تا به امروز ۳۵۲ مگاوات رمز ارز غیرمجاز کشف شده است و پیش بینی ما این است که چیزی حدود ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات هم به صورت غیرمجاز از رمز ارز استفاده می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: همچنین بخش‌های کشاورزی و صنایع هم مصرف برق بالایی داشته‌اند و سایر بخش‌ها هم به همین طور افزایش برق داشته‌اند، البته بیشترین چیزی که صنعت برق را تهدید می‌کند استفاده از ماینر‌ها است که به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند که ما این افراد را شناسایی خواهیم کرد.

او تصریح کرد: روش‌هایی متعددی برای شناسایی افرادی که غیرمجاز استفاده می‌کنند، وجود دارد این هشدار هم بدهیم که در آینده این دستگاه‌ها کارایی ندارند و می‌تواند هزینه‌های بالایی را بر جای بگذارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به افزایش دما در روز‌های آینده مصرف برق به عدد ۵۲ هزار مگاوات خواهد رسید که عدد بسیار سنگینی است و همواره توصیه می‌کنیم که در مصرف برق صرفه جویی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار