فرماندار آمل از تزریق حدود ۱۴ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا شریعت فرماندار آمل با اشاره به اینکه ۱۵هزار دوز واکسن کرونا وارد آمل شد، گفت: ۱۳ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن تاکنون تزریق شده و ۵۰۰ دوز تا پایان امروز تزریق خواهد شد.

او با بیان اینکه گروه هدف در اولویت واکسن هستند، افزود: همه پرسنل بیمارستان از پزشک، پرستاران تا خدمات پزشکی و نگهبانان بیمارستان در حوزه ستادی شبکه بهداشت واکسن دریافت کردند.

فرماندار آمل گفت: بیماران خاص، ام اس، دیالیز، پیوند‌ها کلیه، پرسنل داوخانه ها، ازمایشگاه، موسسات درمانی، منشی مطب‌ها و سنین بالای ۸۰سال بیش از ۷۵ درصد واکسن دریافت کردند و مابقی تاکنون به هر دلیل مراجعه نکردند، این امادگی البته در شبکه بهداشت وجود دارد در صورت ممکن واکسن را دریافت کنند.

او افزود: بیش از چهار هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند و خوشبختانه عوارضی تا کنون نداشتیم.

شریعت از واکسن‌های که در آمل تزریق شد، گفت: واکسن سینوفارم چینی، استرازنکا، بهارات هند، اسپوتینک روسیه تاکنون در این شهرستان تزریق شده اند.

او از وضعیت بیماران کرونایی در آمل، افزود: یکصد بیمار کرونایی در ۴ بیمارستان این شهرستان بستری هستند و در حال حاضر بیمارستان ۱۷ شهریور بیمار بستری کرونایی نداریم، از این تعداد ۸۱ نفر بومی و ۱۹ نفر غیربومی هستند.

فرماندار آمل با بیان اینکه سه کودک بخاطر کرونا در این شهرستان بستری هستند، گفت: از تعداد بیماران بستری ۲۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه اند.

شریعت گفت:۹۲ نفر سرپایی ۲۴ ساعت گذشته ویزیت شدند و متاسفانه یک آملی و یک نفر قائمشهری در این شهرستان فوت شدند که هر دو نفر مسن بودند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.