شاهرخ گفت: حجم ذخیره‌ی سد الغدیر ساوه در مقایسه با سال گذشته، ۹۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجم ذخیره‌ی سد الغدیر ساوه در مقایسه با سال گذشته، ۹۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته دارد.

سید جلال شاهرخ رئیس اداره بهره برداری و نگهداری سد الغدیر ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: هم اکنون حجم ذخیره‌ی سد ساوه ۱۸۸ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه‌ی سال گذشته، ۹۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

شاهرخ افزود: ورودی آب به سد الغدیر در فرودین سال گذشته ۴۰ متر مکعب بوده و در اردیبهشت سال جاری به ۱.۵ متر مکعب رسیده است که نشان از کاهش ۴۰ برابری دارد.

آقازاده استاندار مرکزی هم گفت: کاهش نزولات آسمانی موجب بحرانی شدن وضعیت آب در شهرستان‌های ساوه و زرندیه شده است.

آقازاده از تامین آب مورد نیاز کشاورزان از سد الغدیر خبر داد بر برنامه ریزی صحیح در بهره برداری آب در این شهرستان تاکید کرد.

او افزود: با وضعیت موجود ذخیره‌ی آب سد ساوه، صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف می‌تواند، با این برنامه ریزی کمک کند.

مجید امیر حسینی مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه هم گفت: نزولات دو سال گذشته موجب ذخیره‌ی آبی در سد الغدیر شده بود و امسال با توجه کاهش ۴۶ درصدی ارتفاع سطح آب سد الغدیر ۱۱ متر کاهش داشته است.

امیر حسینی از تامین ۱۳ میلیون متر مکعب آب شرب به طور سالانه در شهر ساوه خبر داد و اظهار کرد: سد الغدیر یکی از اصلی‌ترین منابع تامین آب در کشاورزی و شرب محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه از طریق کانال‌های شبکه آبیاری به بخش کشاورزی و ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه بهره برداران در بخش شرب تحویل می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.