بخشی از تالاب طشک توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: فردی سالیان متمادی با انحراف آب از کانال چشمه گمبان به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب و تصرف زمین های ملی از پناهگاه حیات وحش بختگان کرده بود.

حسن ابراهیمی با بیان اینکه این شخص با دست اندازی و حفر کانال اقدام به ایجاد پرورش ماهی به صورت غیر مجازی کرده بود، افزود: با اجرای حکم قطعی صادره از اجرای احکام کیفری شهرستان ارسنجان، ماموران یگان حفاظت شهرستان، کانال های حفر شده غیر مجاز را تخریب و زمین های تصرف شده را به اموال ملی بازگرداندند.

او اظهارداشت: آب کانال پرورش ماهی که تصرف شده بود مستقیما به تالاب طشک هدایت شد که این آب در بخشی از پایداری اکوسیستم آبی این تالاب نقش به سزایی ایفا می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اضافه کرد: دادستان شهرستان ارسنجان به کسانی که اقدام به تخریب و تصرف و تغییر کاربری زمین های ملی در بستر و حریم تالاب و چشمه گمبان کنند هشدار و از برخورد جدی قانونی و صدور احکام سنگین برای متخلفان خبرداد.

اجرای مرحله‌ی دوم طرح نظارت برخط در زیستگاه میانکتل

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: محدوده‌ی امن میانکتل واقع شده در قلب ذخیره گاه زیست کره‌ی ارژن - پریشان یکی از غنی‌ترین مناطق زاگرسی از منظر تنوع زیستی گیاهی و جانوری است که از سال ۱۳۷۲ به عنوان محدوده‌ای برای احیای گوزن زرد ایرانی انتخاب شده و دائما تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشته است.

جمال خداپرست یادآورشد: این منطقه دو دو مرحله به دوربین‌های مداربسته با قابلیت نظارت برخط مجهز شده است.

منطقه‌ی ارژن - پریشان در حال حاضر در برگیرنده‌ی گونه‌های جانوری شاخصی همچون خرس قهوه‌ای و پلنگ ایرانی بوده و در گذشته‌ی نه چندان دور جمعیت پرشماری از قوچ و میش، کل و بز را در خود جای می‌داده است.

او افزود: مجموعه‌ی حفاظت محیط زیست با جلب مشارکت‌های مردمی و تدوین و اجرای برنامه‌های حفاظتی مردم محور، به جد پیگیر احیای جمعیت گونه‌های حذف شده‌ای نظیر گوسفند و همچنین کل و بز وحشی در زیستگاه‌های شهرستان کازرون است.

دستگیری متخلفان شکار قوچ وحشی و پازن کوهی

متخلفان شکار دو راس قوچ وحشی و پازن کوهی به همراه قطعات گوشت شکار و یک قبضه سلاح شکاری تک لول، دوربین چشمی و تعدادی ادوات شکار دستگیر شدند.

قائدی رئیس محیط زیست شهرستان خرامه گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر شکار دو راس از حیات وحش، گونه‌ی قوچ و پازن کوهی، توسط عشایر منطقه تنگ خشک از توابع شهرستان خرامه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از گرفتن حکم بازرسی با هماهنگی دادستان شهرستان و با همکاری پلیس اطلاعات به سرعت عازم محل مورد نظر شده و پس از بازرسی از چادر عشایری متخلفین قطعات گوشت قوچ و پازن وحشی، یک قبضه سلاح شکاری تک لول غیرمجاز و یک عدد دوربین شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

قائدی افزود: متخلفان ضمن اعتراف به جرم ارتکابی دستگیر و پرونده تخلف به منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به دادگاه ارسال شد.

دستگیری متخلفان شکار در میانجنگل فسا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا در منطقه‌ی میانجنگل فسا، متخلفانی که اقدام به شکار یک راس بز وحشی کرده بودند را دستگیر کردند.

بهنام محمدی افزود: از این افراد ۳ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز کشف و برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار