همتی گفت:اداره کل استاندارد ایلام به منظور کنترل بازار در ماه رمضان گشت های خود را در قالب بازرسی های مشترک از نیمه دوم فروردین آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داد.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استاندارد ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در این بازرسی‌ها فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها و سایر مراکز عرضه مواد غذایی، کشاورزی و بهداشتی تحت بازرسی و کنترل کارشناسان این اداره کل و سایر ارگان‌های ذی ربط قرار گرفتند.

همتی افزود: در سه ماهه دوم سال۹۹ تعداد ۱۱۰۲مورد بازرسی از واحد‌های صنفی سطح مراکز عرضه به عمل آمد. در این بازرسی‌ها توسط کارشناسان این اداراه کل، اقلام و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از نظر داشتن نشان استاندارد، بسته بندی مناسب، نشانه گذاری و مشخصات درج شده بر روی کالا و همچنین ویژگی‌های ظاهری کالا مورد کنترل و بررسی قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه کالا‌های مورد بررسی و نظارت شامل فرآورده‌های غذایی و کشاورزی، بسته بندی و سلولزی، و مواد بهداشتی و شوینده‌ها بودند بیان کرد : در این مدت تعداد ۲۷۰فقره بازرسی از مراکز عرضه انجام گرفت که طی این بازرسی‌ها ۹ فقره کالای دارای عدم انطباق کشف و اقدامات قانونی لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه عنوان کرد: همچنین به منظور کنترل کیفیت اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان، تعداد ۱۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی توسط این اداره کل انجام شد که شامل قند، شکر، چای، آرد، روغن‌های سرخ کردنی و مصرف خانوار، شیر پاستوریزه و استرلیزه، پنیر و آرد گندم بودند که در آزمایشگاه‌های اداره کل و همچنین آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان یادآور شد، همشهریان عزیز دقت داشته باشند نشان استاندارد ترکیبی از علامت استاندارد و یک کد ده رقمی رهگیری است که تولید کنندگان ملزم هستند در زیر علامت استاندارد این کد ده رقمی را درج نمایند، این کد به منظور اصالت سنجی علامت استاندارد می‌باشد که همشهریان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.