معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران گفت: ما ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی هایمان را پرداخت کرده ایم و هیچ بدهی اضافه نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران در نشست خبری صبح امروز خود اظهار کرد: در حوزه مالی رویکردمان مدیریت منابع بود و از جمله کار‌های اصلی سامانه جامع معاملات بود.

وی ادامه داد: امسال در راستای هوشمند سازی اقدامات متعددی انجام داده ایم. معاونان مالی حتما اقتصادی هستند و یک کمیته مخصوص افراد را انتخاب می‌کند.

امامی ادامه داد : تفریق بودجه در ۲ سال اخیر سر به سر بوده و صفر شده است . از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صادر و وصول شده است و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درحال انجام است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباره سامانه مشترک با بانک شهر گفت: برای منتشر کردن اوراق مشارکت سامانه‌ای وجود دارد و هوشمند سازی در تمام رده‌ها انجام شده است و در سال ۹۹ حدود ۸ هزار میلیارد برات کارت صادر شده است.

وی ادامه داد: نتیجه برات کارت را می‌توان مشاهده کرد. برات کارت‌ها مانند کارت اعتباری هستند و مطالبات پرداخت می‌شوند.

امامی گفت: ما ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی هایمان را پرداخت کرده ایم و هیچ بدهی اضافه نکرده ایم. قسمتی از بدهی‌ها ارزی هستند و متناسب با نرخ ارز تغییر می‌کنند و به همین دلیل قیمت‌ها تفاوت می‌کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: سر جمع بدهی‌ها ۶۶ هزار میلیارد تومان است، اما دارایی‌ها بسیار بیشتر است ۲۵ هزار میلیارد تومان از بدهی رسا تجارت محاسبه شده است.

وی گفت: اتوبان همت دارای سند شد و علت آن این است که، چون سند نداشت از شهرداری پول می گرفتند، اما اکنون متعلق به شهرداری است.

امامی با اشاره به بانک شهر گفت: اکنون صورت‌های مالی این بانک به روز شده است و  ملک‌های آن درحال ساماندهی است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به تهاتر املاک و دارایی های شهرداری گفت: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تهاتر انجام گرفته است.

وی درباره اقدامات انجام گرفته در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: بیش از ۴۰ میلیارد برای خرید اقلام بهداشتی صرف شد و هیچ صرفه جویی در این امر نکردیم و میزان تلفات شهرداری بسیار کم بوده است.

امامی اظهار کرد: در حوزه درآمد‌های پایدار تلاش شد تا آن‌ها افزایش یابد و میانگین ۳ درصد به این درآمد‌ها اضافه شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباره پرداخت حقوق گفت: حتی یک ریال وام برای پرداخت حقوق نگرفته ایم. از سال ۹۱ حکمی وجود داشت و امروز نقض آن گرفته شد اکنون رتبه ما در دیوان عدالت اداری به ۴ تنزل پیدا کرده است درحالی که در گذشته رتبه اول را داشته ایم.

۶۰۰ ملک انحرافی پس گرفته شده‌اند

وی درباره بدهی گفت: بدهی کنونی ۶۶ هزار میلیارد تومان است و ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سود بوده و ۸ هزار میلیارد تومان تسویه شده است.

امامی با اشاره به اوراق مشارکت گفت: ما ترجیح می‌دهیم هر ملکی را به عنوان وثیقه قرار ندهیم و از آنجایی که بانک شهر تخصص لازم را دارد اوراق مشارکت را به این بانک سپرده ایم و بر خلاف سال‌های قبل اقدامات لازم انجام شده و ظرف چند هفته آینده اوراق مشارکت را وصول خواهیم کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران تصریح کرد: هیچ تغییری در رفتار ما ایجاد نشده یکی از بزرگترین کار‌های ما اکنون به نتیجه رسیده است و با نیروی انتظامی جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی درباره ورود برج میلاد به بورس گفت: قرارداد‌ها درحال تدوین هستند تا برج میلاد به بورس وارد شود درباره شهروند هم تمام کار‌ها انجام می‌شود و پس از آن بورس خودش زمانی مجموعه را می‌پذیرد که شرایط مناسب باشد و هر زمان شرایط مناسب باشد اجازه می‌دهند که قیمت یابی انجام شود.

امامی درباره میزان تحقق بودجه گفت:۹۳ و نیم درصد بودجه سال ۹۹ محقق شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درپاسخ به این سوال که چه تعداد ملک انحرافی وجود دارد گفت: ۹۰۰ ملک انحرافی وجود داشت و از این تعداد ۶۰۰ مورد پس گرفته شد و حتی یک ملک ندادیم، اما تعدادی از آن‌ها در مراودات معمول هستند و هیچ گیری ندارند.

وی در پاسخ بر اینکه آیا فروشگاه شهروند همانند گذشته زیان‌ده شده یا خیر، گفت: فروشگاه شهروند در سال ۹۶ به سوددهی رسید و امسال ۲۴۰ میلیارد تومان سود کرده است. البته ملاک سوددهی نیست و بلکه خدمات دهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار