رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: شیوع فشار خون در بانوان یزدی ۳۱.۵ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اوزی نژاد، رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: در جمعیت بالای ۳۰سال، ۲۰۴ هزار نفر در استان یزد به فشار خون مبتلا هستند که در این مورد استان رتبه هشتم در ابتلا به این بیماری را کسب کرده است.

او افزود: با شیوع کرونا، دو هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران فشار خونی در استان به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

اوزی نژاد ادامه داد: هم چنین در این دوران، ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.

این مسئول اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده در افراد بالای ۱۸ سال، ۲۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۳۴.۹ درصد جمعیت روستایی در استان یزد به فشار خون مبتلا هستند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: شیوع فشار خون در مردان یزدی ۲۹.۷ درصد و در بانوان یزدی ۳۱.۵ درصد گزارش شده است.

اوزی نژاد با اشاره به دلایل ابتلا به فشار خون خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد علت ابتلا به فشارخون، فشار خون اولیه بدون علت می‌باشد و ناشناخته است، اما فشار خون ثانویه ۵ درصد را به خود اختصاص می‌دهد که بیماری‌های کلیوی، فوق کلیوی و بیماری‌های تیروئید علت ان است.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، داشتن تحرک فیزیکی، مصرف نکردن مشروبات الکلی و اجتناب از مصرف دخانیات از راه‌های پیشگیری از فشار خون است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار