تند باد در راه استان مرکزی

فردا سه شنبه سرعت وزش باد در استان نسبتا شدید خواهد بود

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: فردا سه شنبه سرعت وزش باد در استان نسبتا شدید خواهد بود.

رامی افزود: در روز سه شنبه همچنین شرایط برای انتقال گردخاک از کشور عراق به کشورمهیا می‌باشد که می‌تواند استان مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

او اضافه کرد: بنابراین به دلیل احتمال انتقال گردوخاک فرا منطقه‌ای و وزش باد نسبتا شدید و ایجاد گردوخاک محلی در مناطق مستعد، در برخی از مناطق استان کیفیت هوا و دید افقی کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: دمای روزانه هوا طی سه روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

او ادامه داد: هر چند بررسی‌ها حاکی از کاهش ناپایداری‌های همرفتی در سطح استان می‌باشد، اما احتمال رگبار‌های پراکنده و رعدوبرق در برخی نواحی استان عمدتا نواحی شرق و شمال استان طی ساعات بعدازظهر امروز دور از انتظار نمی‌باشد.

رگبار پراکنده و افزایش دما در بیشتر نقاط  کشور

هوا شناسی کشوری هم پیش بینی کرد: برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، لرستان، شمال فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

بر این اساس امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود و این افزایش دما در شرق سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود.

آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی افزایش باد خواهیم داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.