رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از ایجاد گروه‌های جهادی تخصصی برای ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه خدمت رسانی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سازمان بسیج اصناف کشور در روستای باغ نو دهستان قمرود در جمع خبرنگاران  گفت: شان حضور ما خدمت رسانی به مردم است و به همین جهت سازمان بسیج اصناف کشور گروه‌های جهادی تخصصی را به منظور خدمتگزاری به مردم در روستاها و مناطق کم برخوردار تشکیل داده است.

او افزود: نزدیک به ۶۰ رسته خدمت رسانی در گروه‌های جهادی راه اندازی شده است و اکنون ۴۰۰ گروه جهادی تخصصی در کشور فعالیت می‌کنند.

حسن پور ادامه داد: امروز در روستای باغ نوی دهستان قمرود استان قم تفاهم نامه‌ای به منظور گسترش فعالیت‌ها و خدمت رسانی به  مردم امضاء شد.

او تصریح کرد: ما گروه‌های جهادی را بیشتر در مباحث عمرانی می‌شناسیم، اما گروه‌های جهادی تخصصی می‌توانند در بیشتر کار‌ها به مردم کمک کرده و بهترین کار آن‌ها بحث اشتغال زایی در روستا‌ها و عرضه محصولات آنان در بازار است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور عنوان کرد: اردو‌های جهادی تخصصی بسیج اصناف می‌تواند بخشی از محرومیت‌ها را جبران  و به مردم خدمت رسانی کند و این بستری که در بسیج به عنوان نیرو‌های مردمی است، باید به کار گیری شود؛ این که این طرح در قم شروع به کار شده است نشان دهنده این است که مردم قم در صحنه حاضر هستند و روحیه جهادی دارند.

حسن پور بیان کرد: بحث اشتغال زایی و مشاغل روستایی به ویژه ایجاد بازار آن را باید مورد توجه قرار داد و به همین جهت بحث مهارت افزایی، عرضه محصولات تولید شده به بازار و راه اندازی کارگاه‌های کوچک در روستا‌ها را باید در اولویت اجرا قرار دهیم چراکه در روستا‌ها وسعت زمین بسیار است و می تواند کمبود‌هایی که در شهر‌ها است را جبران کند.

او در پایان گفت: یکی از بند‌های این قرارداد این است که این مسیر را ادامه دهیم و ۴۰۰ گروه جهادی را به هزار گروه برسانیم و با مستند سازی این ظرفیت بی نظیر را به مردم نشان دهیم و امیدواری را در آنان ایجاد کنیم تا این نهضت خدمت رسانی در سطح کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار