مدیرتحقیقات، برنامه ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای یزد از اجرای برنامه‌های مصوب ابلاغی سازگاری با کم آبی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد محجوبی مدیرتحقیقات، برنامه ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای یزد به کاهش شدید بارش‌ها در سال آبی جاری، تداوم خشکسالی و به دنبال آن کاهش ذخایر منابع آبی موجود اشاره کرد و گفت: مسئولین آب استان برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات در تامین پایدار نیاز آبی بخش‌های مختلف مصرف به خصوص شرب و بهداشت شهروندان را در دستور کار خود قرار دادند.

محجوبی برای جلوگیری از وقوع تنش آبی و سایر مسائل اجتماعی و امنیتی ناشی از کاهش نزولات جوی که منجر به کاهش سهمیه آب انتقالی به استان یزد شده است مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان را خواستار شد.

او ادامه داد: به همین منظور جلسات مستمر هفتگی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای اجرای برنامه مصوب ابلاغی سازگاری با کم آبی برگزار شده است.

مدیرتحقیقات، برنامه ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای یزد از مهمترین تصمیمات این جلسات، دراولویت قراردادن طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز به وسیله کلیه شهرداری‌ها به میزان دو میلیون مترمکعب آب در سال تا پایان سال ۱۴۰۰ و ممنوعیت آبیاری فضای سبز شهرداری‌ها در طول روز اعلام کرد. محجوبی افزود: ضرورت نصب لوازم کاهش دهنده مصرف آب دستگاه‌های دولتی تا پایان اردیبهشت ماه از دیگر تصمیمات این نشست‌ها بود.

او اضافه کرد: شناسایی چاه‌های کشاورزی مناسب برای شرایط اضطرار و اتصال به شبکه آب شرب، انجام تمهیدات لازم به منظور تامین دائم برق چاه‌های آب استان به وسیله شرکت توزیع برق و برق منطقه ای، نصب سایه بان کولر به وسیله کلیه دستگاه‌های اجرایی استان از تصمیم‌های این جلسات بیان کرد.

محجوبی با اشاره به انجام طرح خیرین آب در شهرستان میبد و پیگیری اجرای آن در شهرستان‌های اردکان و اشکذر گفت: تجهیز کلیه چاه‌های فضای سبز شهرداری‌ها به کنتور هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/و

برچسب ها: تنش آبی ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.