امروز روزی تاریخی برای شاهین بندر عامری استان بوشهر است. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز روزی تاریخی برای شاهین بندر عامری و هواداران متعصبش است. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود؛ دیداری که اتفاقات آن می‌تواند بسیار جذاب و غیرقابل پیش‌بینی باشد.

جام حذفی ایران این هفته با دو دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدار این هفته، شاهین بندر عامری نماینده استان بوشهر در لیگ دسته دو کشور ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر میزبان تیم پرسپولیس تهران خواهد بود.

شاهین بندر عامری که تنها تیم روستایی و لیگ دویی در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به حساب می‌آید با رضا نظر زاده مربی جوان خود تا به اینجا مسابقات به واقع عملکرد خوبی داشته است.

او هافبکی است که دوران بازی‌اش را در تیم‌های شاهین و ایرانجوان بوشهر و پرسپولیس بندر گز سپری کرد و در هر سه تیم بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

البته او به یکباره سرمربی شاهین بندر عامری در لیگ ۲ نشد آن هم تیمی که با محمود آرامش دیگر مربی بوشهری توانست در لیگ دسته ۳ به عنوان قهرمانی برسد و به لیگ ۲ صعود کند.

نظر‌زاده سال‌های سال مربی مدرسه فوتبال بود و مربی‌گری را در تیم‌های پایه تجربه کرد، موضوعی که البته باعث پیشرفت او نیز در این راه شده است؛ از جمله تیم توحید بوشهر؛ همان تیمی که بعد از حضور مهدی قایدی در استقلال تقاضای حق رشد کرد.

دستیاری مربیانی، چون حمید کللی‌فرد، محمد احمدزاده، مهدی پاشازاده و عبدالرحیم خرمزی در تیم‌های شاهین و ایرانجوان بوشهر در کارنامه مربی‌گری رضا نظرزاده دیده می‌شود. این کارنامه به خوبی نشان می‌دهد که نظرزاده از تجربه خوبی برخوردار است و در آینده‌ای نزدیک حتی می‌تواند در تیم‌های بزرگ‌تری هم به مربی‌گری بپردازد، اما اولویت اصلی او تیم‌های استان بوشهر به‌خصوص تیم محبوب شاهین بندر عامری است.

جالب‌تر از حکایت رضا نظرزاده داستان تیم شاهین بندرعامری است؛ تیمی که بازیکنانش در بوشهر مورد احترام همه مردم استان هستند. خیلی از بازیکنانی که در ترکیب این تیم به میدان می‌آیند از شهرستان تنگستان هستند و با توجه به درآمد محدود در فوتبال برای گذران زندگی در کشتی‌های تجاری بندر عامری کار می‌کنند و برخی از آن‌ها را در جابه‌جایی بار از کشتی تا اسکله دیده‌ایم.

 برای این بازیکنان سخت‌کوش بعد از کار، فوتبال یک عشق است زیرا با این رشته توانسته‌اند مردم منطقه خود را حسابی شاد کنند؛ مردمی که اگر کرونا نبود بدون شک به بهانه بازی با پرسپولیس از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر دور هم جمع می‌شدند تا یک روز خاطره انگیز برای فوتبال بندر عامری و استان بوشهر بسازند.

روستای عامری در ۶۵ کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد و جزء بخش دلوار شهرستان تنگستان است. این روستا که بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد،  در کنار ساحل خلیج فارس قرار گرفته و  پیشه مردمانش با این خلیج نیلی رنگ پیوند خورده است.

ساکنان این روستا، تیم شهر خود را عاشقانه دوست دارند تا آنجا که اگر به آنجا سفر کنید، می‌بینید که بیشتر مردم این شهر لباس تیم محبوب‌شان را بر تن دارند؛ مردمی که امید دارند شاهین می‌تواند در مقابل پرسپولیس تهران کار‌های بزرگی انجام دهد.

هر چند شاهین بندر عامری یک تیم لیگ دویی است، اما به زحمت و با زور بازوی خود و جوانان منطقه قد علم کرده است. آن‌ها به پیروزی در برابر پرسپولیس فکر نمی‌کنند. به این فکر می‌کنند که سال‌های بعد ستاره‌های لیگ برتر از تنگستان باشد.

رضا نظر زاده سرمربی شاهین عامری برنامه تیمش را در این بازی به خوبی تعریف کرده است. او می‌گوید ما برای بردن پرسپولیس بازی نمی‌کنیم، ما می‌خواهیم از فرصت خوب لذت ببریم و توانمندی‌های فوتبال منطقه را هم به نمایش بگذاریم.

به هر حال فارغ از هر نتیجه‌ای که در بازی امشب رقم می‌خورد، دیدار شاهین بندر عامری با پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی برای شاهینی‌ها فراتر از یک بازی است و شک نکنید آن‌ها با خاطرات این بازی مدت‌ها زندگی خواهند کرد؛ خاطراتی که شاید با پیروزی شیرین‌تر شوند!

گزارش از علی پورتنگستانی

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.