کف آتش نشانی سدی در برابر آتش/ از تولید تا کاربرد سریع برای اطفای حریق

تولید کف آتش نشانی با قدرت خاموش کنندگی بالا توسط مخترع اشتهاردی گامی بزرگ برای اطفای حریق و جایگزینی مناسب برای آب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، تولید کف آتش‌نشانی مقاوم در برابر برگشت حریق، نسل جدید کف آتش‌نشانی است و بدین‌گونه عمل می‌کند که زمانی که حتی اصل کف از بین برود یک لایه آب تشکیل می‌دهد و این لایه آب باعث می‌شود حتی اگر به شعله هم نزدیک شود، آتش نگیرد.

 این حباب‌های پر شده از هوا بر روی سطح مایع مشتعل شناور شده و بین سوخت مشتعل و اکسیژن ایجاد فاصله می‌کند و موجب خفه شدن شعله و در نهایت اطفاء حریق انجام می شود.

گروسی، مخترع کف  مخصوص آتش نشانی گفت: ایراداتی درخصوص مصرف پودر آتش نشانی داشتیم و رساندنش به آتش سخت بود ولی با استفاده از تکنولوژی‌های داخلی و ایده‌ای که خودم داشتم توانستم ماده جدیدی را اختراع کنم.

مخترع کف  مخصوص آتش نشانی  افزود: یکی از مزایای پودر‌های آتش نشانی جدید این است که خودش ضد حریق است و اگر این مواد را به اتاق کناری یا وسایلی که قابل اشتعال است بزنید، خودش ضد حریق می‌شود. 

کروسی گفت: اثربخشی کف آتش نشانی جدید تولید شده فوق العاده بالا است و خواص بسیار زیادی دارد و وقتی مواد ما با آب و فوم ترکیب شود یک ماده‌ای را ایجاد می‌کند که سه ضلع مثلث آتش را درکمتریک از ثانیه خاموش می‌کند.

او افزود: پودر‌های آتش نشانی جدید میزان مصرف آب را کاهش می‌دهد و برای ترکیب کردن با آن از فاضلاب هم می‌توان استفاده کرد و درصورت تماس با آتش مانند عایق عمل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداقوت ،دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظرم خیلی اختراع خوبیه