کریمی قدوسی در صحن علنی:

فامیل‌های قدرت و ثروت در فولاد و نفت و پتروشیمی حاکم هستند

نماینده مشهد گفت: بر اساس مشاهدات فامیل‌های ثروت و قدرتی که در کشور پس از ۴۲ سال شکل گرفته، بیش از ۵۰ فامیل زمان طاغوت است که یکی در صنعت فولاد، یکی در نفت و پتروشیمی و... هستند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت درباره «افزایش دویست درصدی قیمت فولاد و سیمان طی هشت ماه» گفت: بر اساس مشاهدات فامیل‌های ثروت و قدرتی که در کشور پس از ۴۲ سال شکل گرفته، بیش از ۵۰ فامیل زمان طاغوت است. یک فامیل در صنعت فولاد، یکی در نفت و پتروشیمی و... هستند. نعمت زاده در باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو حاکم است.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت در کشور استعمار زده ناشی از نفوذ دولت خبیث انگلیس و حاکمیت آمریکا ۵۰ فامیل ثروت و قدرت تشکیل شده بود و هر کدام پس از انقلاب فرار کردند و اموالشان، چون تاراج مال مردم بود، به نفع مستضعفان جمع شد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که حاصل از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن است. از معاون معادن آقای رزم حسینی سوال کردم و او قیمت امروز فوب هر تن سنگ آهن را ۱۵۰ دلار اعلام کرد، اما با وجود این قیمت و منبع مالی، باز هم ما باید برای تأمین قیر یک جاده روستایی تلاش کنیم.

نماینده مشهد گفت: «به فردی اطلاع دادند که رئیس جمهوری جدید، برنده انتخابات خواهد بود، گفت که نگران نباشید تا زمانی که نفت و گاز و بانک‌ها دست ما هستند، هیچ کاری در کشور بدون اراده ما اتفاق نخواهد افتاد!» زمانی فرمانده سپاه استان اصفهان بودم، سیستم اطلاعات سپاه استان بر اساس دستور‌ها فردی بود که هنوز هم در صنعت فولاد استان مؤثر است. آن فرد کسی جز شیخ عباس روحانی نبود که به احزاب سیاسی اصلاح طلب خط دهی می‌کرد و امروز هم از طریق صنعت فولاد برای یک نامزد خاص در انتخابات پیش رو اعتبار و پول جمع می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه براساس گزارش رسمی، امروز ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که بر این اساس ۵۰ میلیون تن سنگ آهن از معاون کشور استخراج می‌شود، بیان کرد: از این ۵۰ میلیون تن انفال، چه میزانی از آن به بیت المال تعلق دارد؟

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیون تن سنگ آهن انفال نظام اسلامی است، تأکید کرد: اگر ۵۰ میلیون تن سنگ آهن با قیمت هر تن ۱۵۰ دلار و با دلار ۲۰ هزار تومانی محاسبه کنیم، رقم آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد. در حالی که نماینده در برابر وزیر برای اختصاص قیر مورد نیاز برای ۵ کیلومتر راه روستایی، خم و راست می‌شود.

کریمی قدوسی اظهار کرد: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بیت المال به جیب باند فامیلی قدرت و ثروت می‌رود؛ در حالی که بار‌ها به آقای نادران و پورابراهیمی تاکید کردم که آقایان بیایید حق انفال را در بودجه احیاء کنیم. دولت سهم انفال را از معادن در بودجه ۱۴۰۰ در حدود ۶ هزار میلیارد تومان آورده است، اما کمیسیون تلفیق با اقدامی انقلابی این ۶ هزار میلیارد را به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کشور کره جنوبی حتی یک تن هم سنگ فولاد در کشور خود ندارد، درحالیکه این کشور سنگ آهن را از کشور‌هایی مانند ایران خریداری و از اقیانوس‌ها رد می‌کنند. نهایتاً فراوری می‌کنند و با قیمت‌های چندین برابر به کشور‌هایی مثل ما صادر می‌کنند! اگر ما هم در کشور چنین معادن خدادادی را نداشتیم، مجبور بودیم چنین اقدام‌های مشابهی انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت فولاد و آهن در اختیار این باند قدرت و ثروت است و تا هر میزان که بخواهند، آن را بالا و پایین می‌برند. طی مدت اخیر به بهانه قیمت ارز، نفت و گاز، قیمت فولاد ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ سؤال این است که این پول به کجا می‌رود؟

کریمی قدوسی از گزارش‌های اقتصادی خوب صداوسیماتقدیر کرد و گفت: گزارشی اخیراً درباره موضوع فولاد تولید شد، اما متاسفانه این بخش از مسئله در گزارش دیده نشد. آقای رزم حسینی باید حریف مافیای فولاد شود. اگر دو قلم سیمان و فولاد از مصالح ساختمانی را کنترل کنند، اثر آن روی تمام اقتصاد نمایان می‌شود.

نماینده مشهد و کلات از اقدام وزیر صمت در عزل مدیرعامل فولاد مبارکه تقدیر و تشکر کرد و اظهار کرد که چرا در نامه‌ای ۱۰۰ نفر از نمایندگان از این مدیر عزل شده، تلویحاً حمایت کرده اند.

وی یادآور شد: اسحاق جهانگیری پدرخوانده فولاد ایران است. چرا باید دود صنعت فولاد به چشم مردم برود و این آقا هر ۴ سال یکبار موقع ثبت نام در انتخابات اشک کبیسه بریزد، درحالی که نظام سرمایه گذاری در ایران از طریق حزب کارگزاران به وجود آمد. اگر رئیس جمهور انقلابی آینده نیز این کابینه مافیای در سایه را از بین نبرد، هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. این معضل فقط در حوزه فولاد نیست و در بحث سیمان و نفت و گاز هم وجود دارد. اگر فقط موضوع انفال در کشور احیا شود، به قدری در زمان تصویب بودجه، در این مجلس اعتبار اضافه خواهد آمد که نمی‌دانید با آن چه کنید.

کریمی قدوسی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به تولید ۷۰ میلیون تن سیمان در کشور گفت: هر تن سیمان ۶۰۰ هزار تومان انفال برای بیت المال دارد، در حالیکه حقوق مالکانه آن در بودجه تنها ۵۰۰ ریال است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس خطاب به رزم حسینی بیان کرد: شما فرد باتجربه و جبهه دیده هستید، چرا پشت تریبون عنوان می‌کنید که نرخ جهانی گاز در قیمت تاثیر می‌گذارد؟ آیا حقوق کارگر، حمل و نقل، درآمد دولت و انفال را نیز با نرخ جهانی محاسبه می‌کنید؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار