حسن وحید گفت: اعتبارات آبخیزداری خراسان شمالی در ۸ سال گذشته ۱۵ برابر شد به طوری که در هشت سال گذشته مجموع این اعتبارات با رشدی ۱۵ برابری به یک هزار و ۴ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسن وحیدمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت : با افزایش اعتبارات این اداره کل هر سال به طور میانگین در حدود ۳۰ پروژه در بخش‌های مختلف مانند آبخیزداری، بیابان زدایی، حفظ و احیای جنگل‌ها و مراتع اجرا شد به طوری که در این مدت برای ۱۱۴ حوضه آبخیز با مساحت یک میلیون هکتار مطالعات تفصیلی تکمیل و عملیات اجرایی آن نیز خاتمه یافت.


بیشتر بخوانید  


او افزود : در همین مدت ۲۵ درصد از مساحت استان خراسان شمالی که شامل ۸۱ حوضه آبخیز را شامل می‌شود، طرح‌های آبخیزداری به طور کامل اجرا و به بهره برداری رسیده است.

به گفته او در ۳۲ حوضه آبخیز که ۱۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود نیز مطالعات تفصیلی اجرایی انجام و در ۳۹ حوضه آبخیز با مجموع مساحت ۳۱۷ هزار هکتار، که ۱۱ درصد مساحت استان را شامل می‌شود، نیز عملیات آبخیزداری به طور کامل خاتمه یافت.

او گفت: در مجمو ع برای یک میلیون و ۳۳ هزار هکتار از مساحت استان مطالعات آبخیزداری انجام و بخش‌های مختلف مانند خاک، رسوب، سیل، مباحث اقتصادی و اجتماعی آن دیده شده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.