حسن شاهی گفت: طرح مبارزه با ملخ کوهان دار در سطح ۳۰۰ هکتار از تاغ زار‌های شهرستان رفسنجان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلال حسن شاهی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ با هدف مراقبت و نگهداری از پوشش ارزشمند تاغ زار‌ها و مراتع شهرستان  رفسنجان اجرا شده است. 

او افزود: با توجه به پایش‌های انجام شده در سطح هزار هکتار از مراتع و تاغ زار‌های شهرستان رفسنجان به همت نیرو‌های حفاظتی، تاغ زار‌های منطقه کبوترخان شهرستان با ۳۰۰ هکتار آلودگی به عنوان کانون بحران ملخ کوهان دار تاغ شناسایی و مبارزه شیمیایی با این آفت انجام شد.

حسن شاهی با تاکید بر ضرورت مبارزه با ملخ کوهان دار بیان کرد: در صورتی که اقدامات و مبارزات به موقع انجام نشود، منطقه دچار طغیان آفت و بحران می‌شود.

او تصریح کرد: بهترین زمان مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ، مرحله پورگی (تخم) است؛ چرا که حشره فاقد قدرت پرواز است به همین دلیل زمینه لازم  برای مبارزه با این آفت فراهم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان با بیان اینکه پس از مبارزه شیمیایی، هجوم ملخ مهار و کانون آلودگی نیز پاکسازی شده است، گفت: پوره‌های ملخ کوهان دار تاغ در فصل بهار از کپسول‌های تخم گذاری شده در داخل ماسه‌های بادی بیرون آمده و موجب از بین رفتن و خشکیدن گیاه می‌شود که به منظور جلوگیری از نابودی مراتع و تاغ زار‌ها هر ساله در فصل بهار در صورت مشاهده کانون‌های آلوده به سرعت اقدامات لازم  برای مبارزه با آن صورت می‌گیرد.

مبارزه با آفت ملخ‌های کوهان دار در تاغ زار‌های رفسنجان

او ضمن قدردانی از اداره جهاد کشاورزی شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی کبوترخان و کشاورزان منطقه که در مبارزه با این آفت مشارکت داشتند از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف، قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی و هجوم آفات در جنگل‌ها و مراتع، مراتب را از طریق تماس با تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند و از این طریق ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری را در امر حفاظت از منابع طبیعی، این ثروت و امانت خدادادی یاری کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار