با توجه به شرایط خشکسالی در خراسان جنوبی و کم آب بر بودن گیاهان دارویی، با کشت نشاء این گیاهان می توان ثروت طبیعت را به دامان گلخانه کشاند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تا چشم کار می‌ کند سرسبزی و تولید انواع نشاء  چشمان هر ببیننده ای را در مجتمع گلخانه‌ ای محمدیه شهرستان خوسف مجذوب خود می کند.

عطر خوش گیاهان دارویی در گلخانه ی آقای زردست به مشام می‌ رسد.این گلخانه ی ۲ هزار و ۸۰۰ متری از سال ۹۳ راه اندازی شده  است.

این گلخانه دار در خصوص کشت انواع نشاء گیاهان دارویی گفت: گیاهانی از جمله آویشن، اسطوخودوس، چای ترش،  بادرنجبویه کشت می شود و پس از آن آماده انتقال به مزرعه و کشت وسیع است.

یکی از شاغلان در این گلخانه گفت: گیاهان رزماری از طریق قلمه تکثیر می شود و در صنعت داروسازی، آرایشی و بهداشتی کار برد دارد و خریداران  بیشتر کار خانه هایی است که در این زمینه‌ فعالت می‌ کنند.

در این گلخانه علاوه بر ۹ نوع نشاء گیاهان دارویی، ۴ نوع نشاء گیاهان زینتی و ۸ نوع نشاء صیفی هم کشت می شود. این محصولات هر ۲ و نیم ساعت آبیاری می شوند.

این گخانه دار گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از کشت نشاء، محصولات در گلخانه تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و علاوه بر مشتریان داخل استان توانسته پای خو را در بازار  تهران، هرمزگان، اصفهان، و خراسان شمالی هم باز کند.

زردست ادامه داد: این واحد یکی از مجموعه‌ های معدود در کشور است که آویشن شیرازی را هم به صورت گسترده تولید می‌ کند.

در این واحد سالانه ۲ و نیم میلیون نشاء تولید می‌ شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.