یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران ایر باید پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارمندانش باشد، چرا که سازمان برنامه و بودجه مسئولیت و مجوزی برای پرداخت حقوق پرسنل این شرکت ندارد.

نسرین وزیری، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تکذیب ادعای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارکنان این شرکت توسط سازمان برنامه و بودجه، بیان کرد: شرکت هما (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است که بر اساس قانون باید از محل درآمدهای خود، حقوق و اعتبارات لازم پرسنل خود را تامین کند.

او افزود: سازمان برنامه و بودجه نه تنها تعهدی در قبال پرسنل این شرکت هواپیمایی ندارد بلکه مجوزی هم برای ورود به این موضوع ندارد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: پیرو تجمع بازنشسته‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل سازمان برنامه بودجه در اواخر اسفندماه سال گذشته، برای کمک به معوقات بازنشستگان این نهاد، سازمان برنامه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان را برای پرداخت حقوق بازنشستگان هما تخصیص داد.


بیشتر بخوانید


وزیری تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه هیچ تعهد و مجوزی برای پرداخت حقوق کارکنان شرکت هما ندارد و صرفا به منظور تسویه بخشی از مطالبات این شرکت از دولت، مبلغ ١۵٠ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی اخیرا تخصیص داده است.

او با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه متولی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان است؛ افزود: دکتر نوبخت تاکید داشتند که شب عید (اسفند ٩٩) هیچ بازنشسته‌ای ناراضی نباشد. به همین دلیل هم سازمان برنامه به منظور اصلاح نهادی و چارچوب حقوقی صندوق بازنشستگی شرکت هما به این منظور ورود کرد.

پرداخت ١۵٠ میلیارد تومان برای تسویه بخشی از مطالبات هما

گفتنی است؛ مطابق قانون شرکت‌های دولتی، که بر مبنای درآمد-هزینه‌ای مدیریت می‌شوند باید تمام هزینه‌های خود اعم از حقوق پرسنل را از محل درآمدهای داخلی خود تامین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۳:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
نیست !!!
[۵/۲۳،‏ ۰۷:۴۶] Alireza: امیدواریم منبعد در آنچه که اظهار نظر می کنید ، قدری اندیشیده و تامل کنید و سپس لب به سخن بگشائید که این مهم ، هم برای جنابعالی و هم برای دولت شما !!! می تواند مناسب باشد .

آرزو می کنیم دولت شما ، دولتی حق الناس شناس ، و دولتی رسیدگی کننده به نیازهای مردم را پیشه کرده و از دشمن نگری و دشمن سازی برای ولی نعمتان خویش دست بردارد .

یا علی ، موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام سر کار خانم وزیری رئیس محترم مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور

جنابعالی در خصوص شرکتی صحبت می کنید ، که صاحب برند ، و حامل پرچم جمهوری اسلامی و عضو یاتا و مشهور در میان ایرلاینهای معتبر دنیا و افتخاری برای جمهوری اسلامی در سالهای گذشته و آینده می باشد .

در مطالب خویش،عنوان نموده اید که وظیفه ای در قبال حقوق پرسنل هما نداشته و اظهار نموده اید که این شرکت ، شرکت درآمد - هزینه است که بایستی از منابع خویش،نسبت به پرداختها اقدام نماید ، لطفا به موارد زیر توجه نمایید :

۱- در گذشته نه چندان دور که هما با داشتن هواپیماهای متنوع ، همانطور که اظهار نموده اید ، یک شرکت درآمد - هزینه بوده و علاوه بر پرداختهای کارکنان و بازنشستگان محترم خویش برای دولت که همانند گدایان سامرا برای کمک به راه آهن جمهوری اسلامی و آموزش و پرورش تقاضای کمک های مالی ، در خواست می نمود ، پیش قدم بود

۲- همین شرکت باصطلاح درآمد - هزینه از نظر سازمان متبوع شما محل تاخت و تاز دولت و دولتیان بوده و هر آنچه در چنته داشته به یغما رفته است

۳- هما ، دارای هتل های متنوع و زیبا بود که به دست دولت شما به عنوان دیون خویش با فشار زور و تهدید به سازمان تامین اجتماعی ، هبه شده است .

۴- هما ، دارای ایرلاین معتبر ،ایران ایر تور بود که با خیانت دولت مورد نظر شما به نازل ترین قیمت به فروش رفته و همه را انگشت به دهان کرد !!!


۵- هما ، تمامی پروازهای غیر تجاری و صرفا سیاسی دولت شما را بدون اینکه حتی اجازه داشته باشد نظر خویش را عنوان نماید ، در جهت اهداف غیر کارشناسی و خیانتکارانه قرار داد و حتی بابت این اهداف خائنانه دولت شما ریالی دریافت نکرد !!!

۶- کارکنان هما ، شب تا صبح را بیدار ماندند تا هواپیمای دولت شما را برای نیویورک و ... آماده کنند ، تا خدای ناکرده این پرواز به تاخیر نیفتد ، چرا که آبروی ایران و ایرانی در خطر بود ، ولی دولت شما ، هیچ وقعی نسبت به این موضوع نشان نداده و حتی هزینه این پروازها را پرداخت نکرده و پوزخندی به هما زد .


۷- هما ، از مدیران رانتی و بدون تجربه دولت شما ، در تنگناهای مالی قرار گرفته و هر کس آمد قطعه ای از این پازل را از آن جدا کرده و با خود برد و به مرحله ای رساند که شاهد هستید !!!

۸- هما ، از بی خردی وزیرانی ضربات جبران ناپذیری شد که افتخار می کرد که به این ملت رنج کشیده در طول مدت وزارت خویش،مسکنی را تهیه نکرده و دستور خرید هواپیماهای اسباب بازی ATR را علی رغم اینکه مخالفت شدید در خرید بین آگاهان و دانایان این صنعت داشته ، داده و هما را به خاک سیاه نشاند و علی رغم گذشت ۳ سال از خرید آنها ۶ فروند از ۱۳ فروند آن زمینگیر بوده و مسافران آگاه به این صنعت ، از ترس سوار آن نشده و اگر سوار می شوند از روی اجبار است .

۹- دولت شما ، مدیرانی را گسیل این شرکت کرده و هر کدام با خود اتوبوسی از انسانهای باصطلاح مدیر روانه هما کرده و هر مدیر ، دوست و آشنا را بدون ضابطه و هدفمند روانه این شرکت کرده و بلایی سر این شرکت آمد که حتی برای آینده کاری خویش هیچ برنامه ای را متصور نیست !!!


۱۰- مدیران رانتی دولت شما ، ساختمانهای مطهری ، طالقانی ، آپارتمان ها ، زمین های متعلق به هما را یا هبه کردند و یا اینکه به نازل ترین قیمت برای خوش خدمتی به اربابان خویش فروختند و شرکت را به این وضع رساندند !!!!


خانم محترم !!!!!!

۱۱- این شرکت ، همانند سازمان جنابعالی نیست که محتوای وجودی آن زیر سئوال باشد و در یک دولت حذف و در دولت دیگر احیاء شده و برای بودن و یا نبودن آن شک و تردید وجود داشته باشد !!!


۱۲- این شرکت بزرگان و فرهیختگانی در میان بازنشستگان و کارکنان محترمش دارد که ، نه تنها مدیران سازمان شما بلکه در هیچ سازمانی نخواهید یافت ، و اینکه بخواهید از موضع قدرت و با فخر سعی در کوچک کردن آنها نمایید ، بسیار زشت و ناپسند است . اگر بعد از سالها حفظ آبرو به مقابل سازمان شما آمدند نه برای استیصال ، بلکه برای به منصه ظهور رساندن اجحاف و بی عدالتی دولت شما !!! بود ، چرا که اکثر آنان فرهیختگانی هستند که هیچوقت برای از بین بردن آبروی خویش عملی را مرتکب نمی شوند و اگر از شخصیت وجودی و متعالی تک تک هماییان آگاهی نداشته و سن تان قد نمی دهد ، می توانید از پیشکسوتان سازمان خویش سئوال بفرمایید .


۱۳- این شرکت بر اساس آنچه که عنوان دولت شما !!! و عملکرد بد آن و مدیران رانتی اش بوده و نیز تحریم های ظالمانه و بیماری منحوس کرونا به مرحله هزینه - هزینه رسیده است و دولت شما !!! به جهت کاملا دولتی بودن شرکت ، موظف و مکلف است تا ریال آخر مطالبات آن را تا رسیدن به مرحله درآمد - هزینه پرداخته و اینکه بخواهید از این موضوع طفره رفته و آیه یاس و ناامیدی و روضه برای این روزهای هما بخوانید ، اصلا قابل قبول و مناسب نبوده و نیست !!!
امیدواریم منبعد در آنچه که اظهار نظر می کنید ، قدری اندیشیده و تامل کنید و سپس لب به سخن بگشائید که این مهم ، هم برای جنابعالی و هم برای دولت شما !!! می تواند مناسب باشد .

آرزو می کنیم دولت شما ، دولتی حق الناس شناس ، و دولتی رسیدگی کننده به نیازهای مردم را پیشه کرده و از دشمن نگری و دشمن سازی برای ولی نعمتان خویش دست بردارد .

یا علی ، موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
در شرایطی که کشور با اوضاع کرونایی گرفتار است وطبق دستورالعمل ستاد فرماندهی کرونا شرکتهای هواپیمایی با محدودیت سفر ونیز کاهش ظرفیت مواجه شده اند قیمت بلیط ها هم از طرف دولت دستوری اعمال می شود طبیعی است که این شرکتها نتوانند حقوق کارکنان خود را بدهند.دولت موظف است تا زمان حصول شرایط عادی ولغو محدودیتها از این شرکتها حمایت کند ومتن اعلامی سازمان برنامه وبودجه مربوط به شرایط عادی کشور است وربطی به وضع موجود نداردوباید حمایت مالی انجام دهدبحث حیثیت نظام در میان است وباید با قوت به این موضوع ورود کرد وجلوی بزرگ شدن ماجرا را با حل مشکل گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین رئیس دانایی
۱۲:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
ضمن عرض سلام خدمت تمامی بزرگواران بعرض میرسانم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی که تمامی ایرلاین ها دچار مشکل میباشند میبایستی طبق اساس نامه موجود توسط دولت حمایت شود بدلیل اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی حامل پرچم کشور عزیزمان میباشد لازم به یاد آوری میباشد در گذشته نچندان دور شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به خیلی از ارکانهای کشور کمک مالی میکرد و الان وظیفه دولت است که در شرایط فعلی به کمک این ایرلان بیاید .به نظر من خانمی که اینگونه اظهار نظر کرده اند بدرستی اطلاع از قوانین را ندارند .
آخرین اخبار