امروزه داشتن چاپگر به یکی از ملزومات افرادی تبدیل شده که برای کارهای خود احتیاج به چاپ اسناد یا تصاویر دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک مگ؛ اکنون که ویروس کرونا باعث شده همه به مدت یک سال در خانه دورکاری کنند، داشتن یک چاپگر برای چاپ اسناد از ضروریات است، اما برای خرید یک چاپگر خوب چند قانون اساسی وجود دارد. چاپگر‌ها انواع مختلفی دارند که افراد بنا به نیاز خودشان می‌توانند هر چاپگری که می‌خواهند را خریداری کنند.


بیشتر بخوانید


در ادامه راهنمایی‌هایی را برای انتخاب و خرید یک چاپگر خوب می‌خوانید:

چاپگر‌های جوهر افشان در مقابل چاپگر‌های لیزری

برخی از چاپگر‌های جوهر افشان بسیار ارزان هستند و با وجود قیمت کم کارایی بسیار خوبی دارند، اما مشکلی که در این پرینتر‌های ارزان قیمت وجود دارد این است که آن‌ها از کارتریج‌های قابل تعویض استفاده می‌کنند که قیمتی بسیار بیشتر از خود چاپگر دارد.

مهم ترین نکات برای خرید یک چاپگر خوب

چاپگر‌های لیزری عملکرد بهتری دارند. خشک شدن جوهر چاپ خیلی طولانی نمی‌شود، در حالی که تونر لیزر، حتی رنگی، تمایل به مدت طولانی دارد و نتایج سازگارتر را به همراه دارد. از آنجا که بسیاری از چاپگر‌های لیزری قبل از اینکه به منازل راه پیدا کنند، به عنوان محصولات اداری حرفه‌ای معرفی شدند، مقاومت و کارایی بهتری دارند.

نسخه‌هایی از چاپگر‌ها به نام چاپگر‌های دیجیتال یا LED نیز وجود دارند که فقط تفاوتی جزئی در عملکرد چاپگر‌های لیزری است.

چاپگر‌ها و عکس‌ها

همیشه یک استثنا وجود دارد. اگرچه عملکرد چاپگر‌های لیزری خوب است، اما آن‌ها در چاپ عکس خیلی خوب نیستند. اگر به چاپ عکس با کیفیت حرفه‌ای نیاز دارید، یک چاپگر جوهر افشان انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که این موارد در ابتدا می‌توانند گران‌تر باشند و هزینه‌های عملیاتی بسیار بالایی دارند.

مهم ترین نکات برای خرید یک چاپگر خوب

اسکنر داخلی

برای استفاده از این چاپگر‌ها فقط باید با تلفن همراه خود عکس بگیرید، اما اگر نیاز به اسکن ده‌ها صفحه همزمان دارید، به اسکنر ورق نیاز خواهید داشت. این اسکنر‌ها فقط در MFP‌های گران قیمت یا چاپگر‌های رومیزی یافت می‌شوند.

به چاپگر‌ها متصل شوید

بیشتر هزینه کنید تا یک صفحه لمسی روی چاپگر داشته باشید. صفحه لمسی چیزی نیست که شما مرتب از آن استفاده کنید، اما هنگام تنظیم چاپگر جدید باید بتوانید رمز عبور Wi-Fi خود را بدون لمس تمام دکمه‌ها وارد کنید.

مهم ترین نکات برای خرید یک چاپگر خوب

همچنین، حتماً به دنبال سوکت تغذیه دستی بگردید، وجود این سوکت در همه چاپگر‌ها معمول است، اما برخی از چاپگر‌های بی کیفیت ممکن است این سوکت را نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار