با گرمای زودرس در هرمزگان اوج مصرف برق از تابستان به بهار رسید و مصرف برق در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، هاجر عبدی مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: اوج مصرف برق امسال   در ۲۶ اردیبهشت ماه  با عبور از دو هزار مگاوات به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشت  ۱۹ درصد رشد  افزایش دارد.

هاجر عبدی افزود:در سال‌های گذشته پیک مصرف برق در تابستان بود، اما امسال با فرا رسیدن گرمای زودرس، پیک مصرف در نیمه بهار ثبت شده  که نسبت به ماینگین روز‌های اردیبهت ۵۰۰ مگاوات بیشتر بوده است.

او  با اشاره به مصرف ۷۰ درصد از برق  در بخش خانگی گفت: مردم با رعایت صرفه جویی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف  در ساعات اوج از ۱۳ تا ۱۷ بعداظهر مانع از خاموشی‌های احتمالی در تابستان شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با تاکید بر تنظیم دمای کولر بین ۲۴ تا ۲۶ درجه  از شهروندان هرمزگانی خواست تا در مدیریت مصرف کمک کنند.
هرمزگان ۷۲۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۴ درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.

مجتبی حمزه نژاد کارشناس هواشناسی هرمزگان هم گفت: گرمای هوا از نیمه اردیبهشت در هرمزگان آغاز شده است و بیشتر شهر‌های استان اکنون دمای بالای ۴۰ درجه دارند و شهرستان میناب  در روز‌های گذشته با بیشینه دمای ۴۴ درجه سیلسیوس گرم‌ترین شهر کشور بود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.