رئیس جمهور گفت: ۲۸ خرداد روز انتخابات، چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ماه خرداد امسال ویژگی خاصی دارد و آن این است که ما برای یک انتخابات مهم آماده می‌شویم و انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ بین‌المللی و جهانی مورد توجه همه خواهد بود؛ ۲۸ خرداد روز انتخابات، چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است.

روحانی افزود : در قدم اول انتخابات ما شاهد یک حضور با هیجان مناسب بودیم و آن حضور داوطلبانی بود که برای ثبت‌نام رفتند این حضور یک حضور قابل توجه از جناح‌ها و احزاب مختلف بود ؛ قدم دوم هم ان‌شاالله در روزهای آینده صورت می‌گیرد و آن اعلام شورای نگهبان است، بسیار مهم است که اعلام شورای نگهبان تشویق کننده جامعه به انتخابات باشد و یا خدایی نکرده کننده حضور نباشد.

وی تصریح کرد: قدم‌سوم که بسیار مهم است دوران تبلیغات بوده که در هفته آینده شاهد شروع آن هستیم و قدم چهارم حضور مردم پای صندوق بوده که مهم ترین قدم است؛ در این قدم سوم ما نباید شاهد غش در معامله باشیم؛ برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها باید منطبق بر واقعیت باشد و اگر توأمان با دروغ و تهمت باشد برای مردم قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وقتی ما جنگ اقتصادی و کرونا را در کنار هم ضمیمه می‌کنیم، می‌بینیم شرایط کشور برای اداره کشور چقدر پیچیده بوده است ما ظرف زمانی را باید درست شرح دهیم.

دولت بودجه بدون نفت را اداره کرد

روحانی تاکید کرد: اگر ما این شرایط را نگوییم حقایق و واقعیت را تحریف کرده‌ایم؛ خیلی مهم است که یک دولت در سه سال گذشته با کمترین قیمت نفت در بودجه توانسته بودجه کشور را اداره کند؛ اینکه بودجه کشور در سال‌های گذشته بدون نفت اداره شده جزو تصوراتی بود که هیچ کس فکر نمی‌کرد محقق شود؛ می‌گفتند بودجه بدون نفت یک آرزوی بلندمدت است اما این دولت بودجه بدون نفت را اداره کرد.

رئیس‌جمهور گفت: کشوری که همه منابع‌اش را قطع کرده‌اند و از زمانی که نفت کشف شده، بودجه‌اش به نفت وابسته بوده و حالا با تحریم نفتی روبه‌رو شده است، چگونه کشور را اداره می‌کند؛ دولت صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کرد؛ فرآورده‌ها، پتروشیمی و فولاد مهم‌ترین صادرات غیر نفتی ما بودند. صادرات غیرنفتی ما با واردات کنار هم قرار دارند و در این شرایط کرونایی سخت آنهایی که ما را تحریم کردند فکر نمی‌کردند که ما در منطقه صادرات بنزین داشته باشیم؛ ما همیشه واردکننده بنزین بوده‌ایم اما امروز صادر کننده برق، گاز و بنزین هم هستیم.

روحانی تصریح کرد صادرات شمش فولاد ایران در سال ۹۲ دویست هزار تن بوده اما یکدفعه صادرات این محصول به ۶/۵ میلیون تن می‌رسد که تحول عظیمی در کشور رخ داد؛ اما هیچ کس نمی‌گوید که این تحول چگونه رخ داد. اینکه دولت دوازدهم تصمیم می‌گیرد پتروشیمی را از تولید ۵۶ میلیون تن در سال به ۱۰۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ ببرد، به هرکس بگویید باور نمی‌کند اما دولت این کار را کرد آن هم در شرایط سخت و تحریم!

وی افزود: عامل اینکه آمریکا شکست خورد و در هم ریخت، برای این بود که در دوران تحریم تولید در ایران به حرکت خود ادامه داد؛ ما در سال ۹۹ شاهد جهش تولید در کشور بودیم و جهش تولید یک شعار نبود.

روحانی با اشاره به علت شکست و در هم ریختن آمریکا گفت: در دوران تحریم، دولت دوازدهم علاوه بر اداره کشور و رساندن کالای اساسی به بازار کشور، تولید هم حرکت خود را ادامه داد.

وی‌ افزود: پنجشنبه‌های افتتاح در سال ۹۹ و ١۴٠٠، ضربه محکمی بر کمر آمریکا بود.

روحانی با اشاره به اینکه هرگاه دشمن می‌خواست که ادعای از بین بردن ایران را کند، پروژه‌ای در کشور افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همه‌ی دنیا به آمریکا خندیدند و گفتند که شمایی که در پی از بین بردن ایران بودید، این کشور در دوران تحریم، سختی و مشکلات، درهمه مسیرها، پروژه‌هایی افتتاح کردند.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح‌های دولت دوازدهم، بیان کرد: در دوران تحریم، دولت دوازدهم عظیم‌ترین اتوبانی که تقریباً شمال یا غرب کشور را به جنوب کشور متصل می‌کند را افتتاح کرد و باعث تحول بزرگ در این منطقه شد.

وی افزود: بخش بزرگ جاده پیچیده شمال، کاری که ١٧ یا ١٨سال در دوره‌های قبل به ۱۲و ۱۳ درصد آن عمل کرده بودند، در این دولت به ٨۰ درصد آن عمل شد.

روحانی با بیان اینکه تولیدات و افتتاح‌های دولت دوازدهم که دنیا را تکان داد، گفت: دولت دوازدهم به جای اینکه در یکسال، ١۵٠ کیلومتر را افتتاح کند،٩٠٠کیلومتر و به تعبیری، ۴یا ۶ برابر معمول دولت‌های قبلی افتتاح داشت.

روحانی با اشاره به مرثیه خوانی عده‌ای در هنگام برداشتن تحریم، اظهار کرد: این اشتباه است که یک عده بگویند که به فکر مردم هستم و موقع برداشتن تحریم، گریه و زاری کرده و مرثیه بخوانند، مرثیه خوانی برای زندگی مردم، توام با روضه خوانی برای برداشتن تحریم، قابل جمع نیست.

وی ادامه داد: اگر شما به فکر مردم هستید، چرا برای برداشتن تحریم که امری خوب است، ناراحتید؟ چرا از وین که یک شهر و کشور دیگر است، ناراحتید و می‌گویید چرا دست از وین که مرکزی است که در حال مذاکره اند، برنمی‌دارید؟

رئیس جمهور با تاکید براینکه دولت دوازدهم در ٨ سال گذشته مذاکره‌ای جز با موفقیت انجام نداده است، بیان کرد: این دولت با شرایط قبل فرق می‌کند، بعضی‌ها به مذاکره‌ای نرفتند جز اینکه قطعنامه‌ای علیه کشور گرفتند، ما هیچ مذاکره‌ای انجام ندادیم غیر از آن که پایان پیروزی بود، بنابراین به ملت ایران قول می دهم که پایان مذاکرات وین، پیروزی است.

روحانی گفت: اگر بخواهید که مردم در بازار به ارزاق عمومی دست پیدا کنند، ممنوعیت ۲ هزار جنسی که ممنوع شده باید برداشته شود، برای آزادی و راحتی مردم باید برای صادرات و واردات مشکلی پیش پای مردم نباشد اما وقتی که ما در پی برداشتن مشکل در صادرات، واردات و تحریم هستیم، شما ناراحت می‌شوید.

رئيس جمهور با تاکید بر اینکه اگر کسی منافع ملی را کنار گذاشته و به دنبال منافع حزبی و جناحی برود، خیانت انجام داده است، اظهار کرد: اصل برای ما منافع، مصالح و زندگی مردم است. هدف ما در طول این مدت این بوده است که دشمن را وادار به غلط کردن کنیم؛ که این کار را هم کردیم. دولت جدید آمریکا و همه‌ی مقام‌های بلند پایه آنها به بیان های مختلف، چند بار باید اعلام کنند که فشار حداکثری علیه ایران غلط و جواب نداده است؟ این موضوع، پیروزی بزرگی است که دشمن به شکست خود هم اعتراف می کند. دشمن ما مصر برای رفتن به میز مذاکره بوده است و ما هم به میز مذاکره رفتیم.

روحانی با تاکید بر اینکه رسیدن به مسیر درست و هدف به خاطر صبر مردم است، اظهار کرد: دولت نماینده مردم است و کسانی که به دولت توهین می‌کنند، نمی دانند که در واقع به ملت توهین می‌کنند. دولت چیزی جز رای و اعتماد مردم، ندارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بدون کمک، هدایت و ارشاد رهبری کاری نمی‌توان انجام داد، بیان کرد: مقام معظم رهبری همیشه و در همه مراحل به ما کمک کرده است، در برجام هم قدم به قدم مذاکرات را خدمت رهبری و با حضور روسای سه قوه، بیان می‌شود و ایشان هم گاهی کتبی و شفاهی، راهنمایی کردند.

وی گفت: تمام دستورات رهبر انقلاب درباره وین هم وجود دارد، ایشان چند هفته پیش دستوری برای وین اعلام کردند که من هم دستور را ابلاغ کردم. ما یک رهبر و کشور داریم و همه باهم هستیم، بدون اتحاد نمی‌توانیم پیش برویم.

حقوق کارگران در ۱۴ ماه، ۲ و نیم برابر شد

روحانی با تاکید بر اینکه دولت در دوران تحریمی و شرایط کرونا، کارهای بزرگی انجام داد، اظهار کرد: در دوران کرونا، همسان سازی حقوق انجام شد و حداقل حقوق کارگر را در عرض١۴ماه ٢/۵ برابر کردیم، همچنین ۶۰ درصد سهام عدالت را در دوران کرونا آزاد کردیم.

وی افزود: بازار سرمایه‌ قبلا در دست عده‌ای از شرکت‌ها بود، حالا برای حضور همه مردم است و آن را به اوج رساندیم. بازار سرمایه اکنون، بسیاری از پروژه‌های بزرگ را به جای بانک، انجام می‌دهد، البته همیشه فراز و نشیبی این بازار دارد که کار دولت در اینجا کمک بدون مداخله است چرا که بازار سرمایه، بازار آزاد برای شرکت و مردم است. دیروز هم در هیئت امنا تصمیمی برای کمک به بازار سرمایه اتخاذ کردیم.

رئیس جمهور گفت: قبل از دولت دوازدهم، یک سال و نیم نفت ما تحریم شد، البته تحریم به معنی امروز نبود و مثلا یک میلیون بشکه استثناء بود و ناچار به فروش این نفت به طرق دیگر بودند، در این مدت فساد زیادی رخ داد.

وی افزود: یک نمونه فساد آن موقع، نمونه معروفی است که شما خبر دارید و میلیون‌ها دلار پول ملت را بردند و هنوز هم معلوم نیست که آن پول چی شد و کجا رفت؟

رئیس جمهور ادامه داد: ما اصرار کردیم و من نامه نوشتم که این آقا را در اختیار وزارت اطلاعات بگذارند که معلوم شود چه کسی، چه کاری کرده و پول را کجا برده است، اما گفتند که نه ما این را یک گوشه‌ای می‌بریم.

روحانی با تاکید بر اینکه در این سه سال و نیم ما هم تحریم را دور زدیم، گفت: دور زدن تحریم به معنای مخالفت با ظلم و مبارزه با جلاد و ظالم است. در این مدت طولانی، سخت و پیچیده  هیچ فسادی نبود.

رئیس جمهور گفت: رشد محصول ناخالص ما در فصل آخر سال گذشته، چهار درصد بود که در این شرایط کرونا و تحریم برای کشور افتخار به حساب می‌آید، بنابراین در بحبوحه کرونا هم ما افتخار داریم.

از پیک چهارم کرونا عبور کردیم

او با اشاره به اقداماتی که در دوران کرونا انجام شد، افزود: قدم‌های مهمی از سوی مدافعان سلامت کشور برداشته شد، مردم و کسبه همراهی و کمک کردند، همچنین بخش حمل و نقل کشور و بسیاری از مراکز اقتصادی ما تعطیل شدند و صبر کردند، اما الحمدالله اکنون در همه استان‌ها از پیک موج چهارم کرونا هم عبور کردیم. البته تا پایان کرونا خیلی کار داریم.

رئیس جمهور تصریح با بیان اینکه واکسیناسیون از دیگر اقدامات بزرگ این دولت است، تصریح کرد: تاکنون چند گروه‌های سنی واکسن دریافت کردند، البته روز اولی که می‌خواستیم واکسن وارد کنیم، برخی‌ها برای تشویش اذهان مردم، گفتند فلان واکسن معتبر نیست، اما گوش نکردیم و واکسن وارد کشور کردیم. البته در داخل کشور هم با تمام توان به دنبال تولید واکسن هستیم. به مردم قول دادم که دولت تمام توان خود را در این چند ماه باقیمانده برای رفع تحریم و شکستن کمر کرونا به کار می‌گیرد که تصور می کنم تا امروز در ین بخش موفق بودیم.

روحانی با اشاره به فشار حداکثری که از سه سال گذشته بر مردم وارد شد، اظهار کرد: از اردیبهشت سال ۹۷ که تحریم‌های ظالمانه‌ای بر ما وارد شد، ما نه خسته شدیم، نه شک و نه لحظه‌ای استراحت کردیم، دولت با تمام توان ایستاده تا حداقل زندگی مردم را فراهم کند، کمرها تحریم را بشکند و تولید داخلی متوقف نشود.

او با بیان اینکه امروز روز خوبی داریم، چراکه از پیک موج چهارم عبور کردیم، تصریح کرد: جمعیت زیادی از مردم ما واکسینه شدند و در روزهای آینده هم گروه دیگری واکسینه می شوند.

رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در روزهای آینده انتخابات را پیش رو داریم که باید مراقبت کنیم تا دوباره آمار کرونا افزایش پیدا نکند، در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها وارد موج پنجم می‌شویم و مشارکت‌ها در انتخابات کم می‌شود، لذا با رعایت موارد بهداشتی می‌توانیم مشارکت حداکثری را در انتخابات شاهد باشیم.

او ادامه داد: مردم عزیز انتخابات مال خودمان و صندوق آرا افتخار ایران است، جمهوریت ما در سایه حضور پای صندوق است، نظام ما دو پایه اسلامیت وجمهوریت دارد.

روحانی با تاکید بر داشتن برنامه از سوی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: باید شاهد راست گویی و برنامه بدون تحریفاز سوی نامزدهای انتخاباتی باشیم، فحاشی که برنامه نیست. امروز مردم از نامزدها برنامه می‌خواهند. امسال دچار خشکسالی هستیم، هنوز با تحریم مواجهیم، ویروس کرونا همچنان وجود دارد، داوطلبان انتخابات برنامه خود را در این رابطه بگویند. همه مردم باید بفهمند که این آقا که نامزد ریاست جمهوری است به دنبال تعامل با جهان است یا دعوا. بنابراین استراتژی و راهبرد اهمیت دارد.

رئیس جمهور اظهار کرد: هر کار ما با نظر مردم است، نه اینکه امروز که انتخابات است همه چیز خوب باشد و فردا که انتخابات تمام شد، فیلتر می‌شود. خیلی مهم است که راهبرد و اصول و برنامه‌مان توضیح دهیم در آن صورت مردم ما احساس می کنند که نامزدهایی با برنامه و استراژی آمدند.

او تصریح کرد: ان‌شالله دولتی روی کار بیاید که از دولت یازدهم و دوازدهم قدرتمند باشد و کشور را اداره کند و در برابر همه پیچیدگی‌ها، تحریم ها و جنگ ها مقابله کند.

روحانی با اشاره به حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطین، یادآور شد: ان‌شالله همه کشورهای اسلامی هم بتوانند تلاش خود را برای نجات مردم فلسطین در برابر رژیم آدم کش صهیونیست انجام دهند. در روز وا نفسا اگر خودمان، ملتی توانمند نباشیم کسی به داد مان نمی رسد، امروز وظیفه ما این است که با همه توان از فلسطین دفاع کنیم، البته پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
راست گفت باید رئیسی بگه دنبال جنگه یا تعامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ضرب المثلی داریم که میگه : یک جو از عقلت کم کن ، هر چی خواستی بگو یا هرکاری خواستی بکن! حقیقتش من تا بحال مصداقش رو نمی دونستم ولی الان میدونم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هنوز این جملش یادمه انچناااااان. روووووونققق اقتصادییییییی ایجاددددددد کنیییییییییییم که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
انتخابات خوب است اما بی فایده است زنبور بی عسل است.برای شما خوب است ولی تا الان که به ضرر مردم بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آره منتظرند ببینند مردم دوباره گول میخورند به یکی مثل شما رای بدند تا دوباره بتونند به ملت چندتا برجام دیگه قالب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت بودجه بدون نفت را اداره کرد = دولت هزینه اداره خودشو از جیب مردم برداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آره چشم مردم دنیا به انتخابات ایرانه چون منتظرند ببینند دولت بعدی چقدر از سرمایه های ایران را در سوریه و لبنان و عراق و افغانستان خرج می‌کند بعبارتی منتظر پول توجیبی هستند
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس سیاسی اصولگرا
۲۱:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصولگرایان رئیسی جلیلی محسن رضایی ضرغامی لاریجانی تایید خواهند شد.حسین دهقان و علیرضا افشار هم احتمالش است.
اعتدال گرایان جهانگیری شریعتمداری تایید خواهند شد.مهرعلیزاده و محسن هاشمی هم احتمالش است.
اصلاح طلبان فقط دکتر پزشکیان تایید خواهد شد.
بقیه عدم احراز میشوند.بخصوص بیشتر وزرا احمدی نژاد و روحانی یا افرادی مثل سعید محمد رجل سیاسی نیستن.
رجل سیاسی به معنی سابقه فعالیت سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی در 20 سال گذشته است.
برای همین در دوره قبل هاشمی طبا تایید شد اما بسیاری از چهره های مطرح اصلاح طلب و اصولگرا تایید نشدند.
بعضی ها فکر میکنند چون وزیر و استاندار و سردار سپاه بودند باید تایید شوند.نه عزیزم.رجل سیاسی و مذهبی باید باشد.مدیر و مدبر کافی نیست.روحانی مدیر و مدبر بود.چه شد؟
تقوا و سلامت نفس و اهل رانت و فساد نبودن هم لازم است.اطرافیان افراد هم در نظر میگیرن.
البته نظر خودم این است که فقط رئیسی و دکتر پزشکیان داخل همه اینها سالم تر هستن و باید تایید شوند.بقیه رد شوند بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پایان دولت تو بزرگ ترین موفقیت برای مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ولی چشم ما به پاستور که کی شما و قشونت میرید نفسی بکشیم
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
جهان برای شما تره هم خرد نمیکنه این توهم شماست چه نفعی برای جهان قدیم و جدید داشته و دارید که همه چشمها به سوی شما باشد در دبی و در چند کشور دیگر من با مسلمانان و غیر مسلمانان چندین کشور سخن گفته ام برخی از انان اصلا ایران را نمیشناسند مثلا سریلانکایی مسلمان وقتی گفتم شما دوست دارید مانند ما شوید گفت اصلا ولی در دبی کارگری میکرد و کاملا راضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرص بخور تا چشات دراد خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایی این روزهای آخر هیچی نگو. چون هر بار یه چی گفتی یه بلایی سر ملت اومده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو این مدت جز فشار وگرونی چیز دیگری رهاورد داشتین مذاکرات وین همین اعتماد به غربی ها کردید که اینطور برجام کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا وقتی تو هستی دیگه نیازی به خندوانه و دورهمی نیست . گوله نمکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی دلم میخواد بدونم چی مصرف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب رویی داری. دکترای افتخاری چه اعتماد به نفسی دارن این جماعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چشم دنیاروکورکردی بااین وزراوکشورداریت،روسفیدشدسنگ پاقزوین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی جالبه آقای جهانگیری چطور توونستن کاندید بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی حرف میزنه به ملت شوک وارد میکنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
رو نیست ،روی سنگ پاقزوین سفیدکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خجالت نمی کشه کمرمردم شکستی نه کروناوبرجام.چی زدی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ فسادی نبود؟شوخیش هم جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
از زحمات رییس جمهور محترم در طول این ۸ سال تشکر می کنم گرچه شعارهای انتخاباتیشان را نتوانستند انجام دهند اما این عدم موفقیت قابل درک است.
Iran (Islamic Republic of)
یار قاسم
۱۵:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله عدم موفقیت ایشان همانطور که آقای جهاتگیری فرمایش فرمودند (البته با بغض!!) تقصیر دولت احمدی نژاد و ترامپ و نبود اختبارات زیاد و خلاصه همه چهان و ماوراء است

بندگان خدا خواستند کار کنند ما مردم نزاشتیم .. !!!! واقعا هم تشکر داره زحمات ایشان ، کسی اینجوری و تو 8 سال نمی توانست امید را در دل مردم نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نیست مملکت گل و بلبله و همه چی آرومه و ما خیلی خوشبختیم بخاطر همین چشم دنیا به انتخابات ماست
Iran (Islamic Republic of)
tat
۱۳:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازار سرمایه را شما به اینجا رسانیدید !!!!!!!!
کشور را شما به اینجا رساندید !!!!!!
کرونا را شما به انجا رساندید !!!!!!
اقتصاد کشور را شما به این جا رساندید !!!!!!
بدبختی و فلاکت مردم را شما به ایتجا رسانید !!!!!!
تحریم ها را شما به اینجا رساندید !!!!!
رانت خواران را شما به اینجا رساندید !!!!!!
اشرافی گرای را شما به اینجا رساندید !!!!!
شما بودید که مذاکرات را به سازش کشاندید !!!!!
نوامید و یاس را شما در کشور نهادینه کردید !!!!!!
سن ازدواج را شما به اینجا کشاندید !!!!!!
بیکاری را شما به اینجا رساندید !!!!!!!
سالمندان را شما در وزارت خانه ها بکار گرفتید !!!!!!!
قیمت مسکن را شما به اینجا رساندید !!!!!
مردم را برای مرغ شما به صف کشاندید !!!!!
پراید را شما به 100 میلیون رساندید !!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

متاسفانه برای همه این موارد هم شما صبح جمعه فهمیدید !!!!!!
ماشاالله این 8 سال چقدر کار کردید !!!!!!
سخنگوی دولت گفته آینده گان خواهند فهمید ما چکار کردیم !!!!!
واقعا شما نمی دانید برای کشور چه کار انجام داده اید !!!!!
بچه های تازه متولد هم می دانید که شما چکار کردید وقتی پوشکی که خراب کاری می کنند به دور انداخته می شود چقدر هزینه دارد !!!!!
شمایی که 15 ماه است از اتاق شیشه ای بیرون نیامده اید از وضع کشور چی می دانید !!!!!!!
شمایی که وزیرت نمی تواند در ماه 5 دقیقه با شما صحبت داشته باشد !!!!!!!
شمایی که مردم را بی انگیزه کردید !!!
مردمی که برای کشور جان می داده ولی برای رای چکنم چکنم می کنند !!!!!
ببیندید با اعتماد مردم چه کردید !!!!
خدا شما را به راه راست هدایت کند .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداییش خیییییییلیییییی پرررررر روییییییی!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
♧آقای روحانی نمیخواهی یکی دو ماه اخر خدمتت بری مرخصی استراحت بکنی خیلی زحمت کشیدی تو این هشت سال بخصوص یکی دو سال اخیر تو بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
میگه کمر تحریمو شکوندم والا توبیشتر کمر مردم شکوندی تا تحریم حالا بای بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت تدبیر و امید...هم امیدش دیدیم هم تدبیرش.ممنون اقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش بابای بابک تو را به فرزندی قبول میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
هم اینو و هم کل دارو دسته شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب آقای روحانی در این دو ، سه ماه باقیمانده از دولتت ضرر های بسیاری که در بورس به مردم تحمیل کردی را جبراان کن . رفع تحریم پیش کش
Germany
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چهار سال اقتصاد رو به خاطر بازی سیاسی نابود کردید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
۸سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید واقع بین بود. بیشتر بودجه رو سازمانهای دولتی دارن قورت میدن. یا خرجهای بی مورد میکنن یا کارمند اضافی و علاف دارن...
متاسفانه مدیریت اقتصادی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم ۸ سال پیش لایقترین فرد رو انتخاب کردن اوضاعمون شده این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
از اون کلــید که از تو جیبش در آورد نشان داد تشخیص دادی لایقترین بوده. با این بصیرت و تشخیص 24 میلیونی اوضاع همچنان همینطوری خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک چیز بگم من هم مستجر و هم یک شهروند سلده شام انقدر تو سرکله هم نزنید خلاصه یکی رئیس جمهور میشه عشق من روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
در مورد افتتاح درست میگه منتها فقط دولت افتتاح کر د ولی اجرای پروژه ها را کس دیگر ( سعید محمد و سپاه ) انجام دادند تا روحانی پز اون رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اونها پولش را چند برابر گرفتن و انجام دادن اگر هم انجام نمی دادند طرحها با کیفیت بالاتر سریعتر و کم هزینه تر انجام می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چطور ازریش خاکستریت خجالت نمیکشی مردم را به بورس دعوت کردی نتونستی ازاین بازار برا افزایش تولید استفاده کنی مردم رو به خاک سیاه نشوندی حالا میگی بازار سرمایه به ما ربطی نداره پس بکی ربط داره مگه توریسجمهور این مملکت نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند روزی یک بار رنگ میکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه مثل برجام باشه این یکی پیروزیتون خدابدادمردم برسه.# ساده لوحان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت بدون بوجه نفت کشور رو اداره کرد البته با دست بردن تو جیب مردم از طریق بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت بدون بوجه نفت کشور رو اداره کرد البته با دست بردن تو جیب مردم از طریق بورس
-
حیدریون
۱۲:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقتصاد بدون نفت رو چطور اداره کردی و به چه قیمتی ؟ افزایش 2.5 برابری حقوق ها در برابر افزایش 10 برابری قیمت ها که هیچی نیست فقیر بودیم فقیرترمون کردی .
پیک چهارم هم ارمغان صف مرغ تخم مرغ روغن و نان بود بیخودی انداختی گردن سفر ها پ باید به حالمون گریه کرد به مسئولین بی مسئول
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با انصاف باشیم، تحریم بودیم و هستیم همه جانبه. در مقاطعی قیمت نفت به صفر رسید و همین الان هم نسبت به دوره ریاست جمهوری های قبلی به قیمت نصف است. تورمی که در دوره های قبلی هم وجود داشته به صورت تصاعدی در حال افزایش است. کرونا تمام اقتصاد های بزرگ دنیا رو در مقاطعی زمین گیر کرد حتی آمریکا. اونها این توانایی رو داشتند که بحران و تورم کشور خودشون رو با چاپ پول، تزریق در بازارهای مالی و جذب سرمایه های خارجی الخصوص کشورهای عربی، به سایر کشورهای جهان منتقل کنند تا ضرر کمتری ببینند، ولی در این راستا دست پای سایر کشورهای جهان متاسفانه بسته است. شاید روحانی ریس جمهور چندان موفقی نبود ولی قطعا هیچ کس دیگری از کاندیداهای اون دوره نیز درصورتی که برنده انتخابات می شدند بهتر از روحانی نمی تونستند عمل کنند چه بسا کشور رو به سمت جنگ نیز پیش می بردند. در گیر شعار ها نشیم اندکی تحلیل و تفکر لازمه. برای تفکر حدیث داریم. زمان معلوم می کنه همه چیز رو، همانطور که خیلی چیزها رو معلوم کرد.... اگر الان باز ربات ها نیان این زیر پیام بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من رباتم منفی دادم درستم دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی داری میگی تو. معلومه ایران نیستی یا یه پات همش اونور آبه یا آقازاده ای یا از ما بهترونه . برو به خوشیت برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عشق باعث کوری میشه ...فک کنم خیلی عاشق روحانی هستی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیز دل با انصاف ، این آقا اگه مذاکره نمی کرد وضع همین بود (در بدترین شرایط) حالا رفته مذاکره کرده و در چند حیطه حیاتی به کشور ضرر زده و این وضع شده . خب از اول حداقل چیزی رو خراب نمی کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله هر کس دیگر هم بود همین می شد چون در چهارسال قبلش آقای روحانی قیمت دلار را بصورت فرمایشی ثابت نگه داشته بود و وارد یک توافق مسخره به نام برجام شده بود باز هم بگویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نفست از جای گرم که چه عرض کنم نفست از جای خیلی داغ بلند میشه مواظب باش نسوزی ، معلومه روحانی حسابی بهت ساخته، نکنه خبراییه؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولتی که رییس قوه قضاییه باید بیاد وظایف اونو انجام بده، دیگه همه چیزش معلومه...حداقل می‌تونستن جلوی کرونا رو بگیرن. پیک چهارم به خاطر چی بود؟حداقل میتونستن توی این هشت سال به وضع کارگاه های ضرر دیده برسن نه فقط موقع انتخابات. درسته این دولت طرح های خوبی داشت ولی خودش برای این طرح ها سنگ اندازی میکرد . توی این دولت ، اقتصاد خرج سیاست شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینها ربات نیستند همونایی هستند که ۱۵۰۰میلیارد در بودجه بهشون دادن که نذارن صدای مردم شنیده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفانه در داخل هستند کسانی که با قدرت و امکانات بی حد و حصر خود در کار دولت و برجام و رفع تحریم سنگ اندازی کردند و هنوز هم از موفقیت دولت و انتخاب مردم می سوزند . و 8 سال هست دارند مردم را بخاطر انتخاب غیر از مظلوب آنها مجازات می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه دروغ میگندبگید.روتونم نمیشه بگیدگندزدید۸سال به مملکت
Iran (Islamic Republic of)
یار قاسم
۱۳:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایی به این مطلبی که نوشتی اعتقاد داری ؟؟؟ فکر کنم خیلی وقت تو اجتماع و بین مردم نبودی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما حالتون خوبه؟کجاها سیر میکنید؟کدوم برجام؟کدوم رفع تحریم؟صبح امضای برجام چرا تحریم لغو نشد؟کی کارشکنی کرد؟مگه بتن نریختن تو رآکتور؟توهم هشت ساله شما هم مثل روحانی ادامه داره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایشون استاد مغالطه است اجناس ومسکن 10برابر شده افتخار می‌کنه که حقوق کارگر 2/5برابر .
امان از حقه بازی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
لعنت بهت .....بازار سرمایه فراز و نشیب شده ....... 70-80 درصد پول مردم سوخت شد رفت به این میگی فراز و نشیب..... خدا ریشه ظلم بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستان اینا فکر می کنن جهانگیری میتونه در انتخابات برنده بشه ولی کور خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
امان از لــار یجـانی دولت سوم روحانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه با یه خداحافظی همه رو خوشحال کنی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
جون هر کی دوس داری بیخیال حسن جون یه چن وقتی دندون رو جیگر بذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ههههههه برای چی باید چشم جهانیان به انتخابات ما دوخته بشه !!!! واقعا خنده داره !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی میگی پیروزی ... دلم به خدا بدجور میلرزه .

در دولت احمدی نژاد به اندازه دولت روحانی آزادی بیان نبود ولی این ول بودن و هرج و مرج بیان در دولت روحانی آسایش و آرامش ذهنی و روحی رو از مردم گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو هیچ دولتی به اندازه این دولت آزادی بیان نبوده. مخصوصا آنجایی که خسارت محض بر جـام پیروزی بیان شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
میگوید برنامه تبلیغاتی کاندیداها باید توامان با واقعیت باشد و دروغ نگویند ، آخر پدر آمرزیده تو خودت در زمان انتخابات چقدر دروغ به مردم گفتی ، نگفتی در ظرف 3 ماه همه مشکلات را حل می کنیم ، نگفتی کلید حل مشکلات دست من است و آن کلید معروف را نشان دادی ، نگفتی هم باید چرخ سانتریفوژ ها بچرخد ، هم چرخ زندگی مردم ، شما که چرخ زندگی مردم را داغون کردی کسی که به مردم توصیه به صداقت و واقعیات می کند ، خودش در درجه اول باید به آن اعتقاد داشته باشد و به آن عمل کند ، که شما در این مورد مردود هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایی این توهمش خیلی بالاس کاش منم مث این یکم خوش خیال بودم؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله معلومه بادروغ امدی جناب روحانی بادروغ هم داری تشریف می بری حرفهای امروزتم روی دروغهای قبلی بزرگتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
منظورش اینه به کسی مثل خودش دوباره رای بدیم. ن ا ل ا ی ق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا که خود بزرگ پنداری کار درستی نیست انگار که امریکا میگفت همه مارو نگاه میکنند که البته باز اون یچیزی قدرت نظامی اول و اقتصادی دوم دنیاست اخه ما چکاره ایم که نگاهمون کنند ملت خودمون را اعتمادشون را به نظام خراب کردی همین ملت خودمون نگاه نمکنند بعد دنیا نگاه میکنند خوشحالی برا خودتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنده خدا شب و روز داره خواب مذاکرات و پایان مذاکرات میبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شماهم شب روز درحال گره زدن کاردولت ومعیشت مردم هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداازخواب امریکابیدارتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایان مذاکره. معیشت مردم رو ما گره نزدیم. معیشت مردم رو این بابا به مذاکره با آمریکا گره زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با هشت سال ریاست جمهوری خودت کاری کردی که ملت ایران از رأی دادن متنفر بشن اگر آمار حضور در انتخابات پائین بیاید نتیجه کار تک تک افراد دولت تو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ولی ما ابن دفعه درست انتخاب میکنیم تا از این زلزله راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عمل نکردن به وعده های انتخاباتی جنابعالی،غش در معامله نبود...!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۱:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آره آقای روحانی حقا باید گفته شود این دولت در حرافی و مغالطه رتبه اول دارد و البته رتبه اولی هایی از دست بسیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظر شما این دفعه چه ترکمانچایی امضا شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا میدونه که ظریف جون در پروژه اروپا گردی چه خوابها داره می بینه چه گراها میده
-
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کم خالی ببند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گرانی ها رسیدگی کنید
آخرین اخبار