رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : با حفاران غیرمجاز و کسانی که در فضای مجازی تحت عنوان گنج یابی مٌبلغ تخریب آثار تاریخی و فرهنگی هستند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : مجموعه دستگاه قضایی استان در کنار اداره‌کل میراث فرهنگی، از حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان حمایت می‌کند.

او در خصوص افرادی که اقدام به حفاری غیر مجاز در محوطه‌های تاریخی می‌کنند، گفت : مجموعه قضایی استان بدون هیچگونه مماشاتی با این افراد برخورد خواهد کرد ضمن اینکه با هر نوع تبلیغ در فضای مجازی تحت عناوینی همچون آموزش گنج یابی برخورد می‌شود.

توسلی زاده با بیان اینکه نقش و جایگاه مردم در حفاظت از آثار تاریخی بسیار اهمیت دارد، افزود: باید در این راستا فرهنگ سازی لازم بویژه در حوزه رعایت قوانین میراث‌فرهنگی صورت گیرد تا مردم هرچه بیشتر با این مباحث و ضوابط قانونی همراه شوند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه از مجموعه شهرداری کرمانشاه خواست که در راستای اجرای قوانین و ضوابط مربوط به محوطه‌های تاریخی، همکاری و همراهی لازم را با مجموعه میراث‌فرهنگی در خصوص صدور مجوز‌های ساخت و ساز داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی در همکاری با مجموعه میراث‌فرهنگی استان، گفت: مجموعه دادگستری استان همراه‌ترین دستگاه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

جبار گوهری با بیان اینکه پارسال در پرونده‌های قضایی مختلف ۱۶۰ مورد رای به نفع این اداره کل صادر شد، افزود: خوشبختانه شعبات اختصاصی خیلی به موقع و با درایت به پرونده‌های قضایی حول محور میراث فرهنگی رسیدگی می‌کنند.

او با بیان اینکه غالب پرونده‌های این اداره‌کل با موضوع ساخت و ساز در محدوده مجموعه تاریخی و فرهنگی تاق بستان است، افزود: تاق بستان ویترین و نماد کرمانشاه است اگر می‌خواهیم، ثبت جهانی شود باید از آسیب‌های احتمالی و تصمیمات آسیب‌زا جلوگیری کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.