علیزاده:

سپیدان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در جنوب کشور معرفی شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس باتوجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری در شهرستان سپیدان خواستار معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در جنوب کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن علیزاده نماینده سپیدان و بیضاء در دیدار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به پتانسیل‌های کم نظیر کشاورزی و وجود موقعیت‌های استراتژیک در شهرستان بیضاء از جمله مجاورت این شهرستان با آزادراه شیراز - اصفهان، خط ریلی و نزدیکی به فرودگاه، مسافت کوتاه تا مرکز استان، وجود بیش از ۱۰۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی، وجود بازارچه‌های محلی و ... گفت: تعریف منطقه وِیژه اقتصادی در این شهرستان با تمرکز بر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی می‌تواند از خام فروشی محصولات کشاورزی در کشور جلوگیری کند.

او اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان، و یکی از مهمترین منابع درآمدی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشور‌های دنیا است این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می‌شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته است.

علیزاده تصریح کرد: گردشگری برای کشور‌های دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر ایران می‌تواند به مهم‌ترین منبع کسب درآمد ارزی تبدیل شود. مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود. متأسفانه در کشورما، صنعت گردشگری و توریسم چنان که شایسته است گسترش و توسعه نیافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس باتوجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری در شهرستان سپیدان خواستار معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در جنوب کشور شد و افزود: رشد و توسعه صنعت گردشگری و توریسم در ایران به عنوان یکی از راهکار‌های عملی رهایی از اقتصاد تک محصولی و متنوع سازی منابع درآمدی کشور باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور قرار گیرد.

در همین راستا مقرر شد اقدامات لازم به منظور تعریف محدوده مورد نظر در هر دو شهرستان به عنوان مناطق ویژه توسط دبیرخانه مناطق آزاد صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار