اعلام آمادگی اوقاف و امور خیریه گیلان در خدمت به افراد کم توان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از همکاری با بهزیستی استان در خدمت به افراد کم توان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در دیدار با مدیرکل بهزیستی این استان گفت: همه ما مدیون وقف هستیم و دین داری را از مسجد آغاز کردیم.

او با بیان اینکه از بارزترین ویژگی‌های اجتماعی وقف، طبقاتی و انحصاری نبودن آن است، افزود: سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه خاص نبوده و نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: راهکار جدید سازمان اوقاف برای مشارکت همگانی در سنت حسنه وقف، اجرای طرح وقف مشارکتی است که در آن افراد با هر توان مالی با یک نیت مشترک، یک وقف انجام می‌دهند.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: پدیده وقف دارای حیطه گسترده‌ای از فعالیت و اقدام است، تا جایی که اگر به درستی هدایت شود، به بسیاری از نیاز‌ها پاسخ می‌دهد و هیچگاه جامعه انسانی با کمبود‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی روبرو نخواهد شد.

او به زمینه‌های مشترک همکاری بین اداره اوقاف و امور خیریه و بهزیستی اشاره کرد و گفت: جامعه هدف مشترک داریم و هماهنگی بیشتر بین این نهاد به خدمات رسانی بهتر و مطلوب‌تر کمک می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: نیکوکاری و خدمت به افراد کم توان، مبنا و تأکید دینی دارد.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: بهزیستی و کمیته امداد برای اجرای نیات واقفان، جامعه هدف احصا شده و مطمئن تری دارند.

او با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع موقوفات در سازمان اوقاف، کمک به نیازمندان را هدفمند و منظم کرد، ادامه داد: در توزیع بسته‌های معیشتی جامعه هدف از قبل مشخص شده داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: سعی ما بر این است اجرای نیات واقفان، هدفمند باشد و آمادگی کامل برای همکاری با بهزیستی داریم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به زمینه‌های فعالیت مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی (افق) در بقاع متبرکه گفت: با تبلیغات موثر تلاش می‌کنیم جهت گیری وقف‌های جدید به نیاز‌های روز که متناسب با نیازمندی‌های سازمان بهزیستی باشد، هدایت شود.

او تصریح کرد: از بازارچه‌های خیریه در جوار برخی بقاع متبرکه می‌توان برای اشتغالزایی جامعه هدف سازمان بهزیستی استفاده کرد.
حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این دیدار بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با بهزیستی برای خدمات رسانی مطلوب‌تر تأکید کرد و گفت: توانمندسازی مددجویان، اشتغال و مسکن مددجویان از اولویت‌های کاری این سازمان است.

او به تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی در کشور و گیلان اشاره کرد و افزود: با سیاست گذاری‌هایی که در این شورا انجام می‌شود می‌توان از ظرفیت نیات واقفان برای ارائه خدمات به مددجویان از جمله ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و تأمین جهیزیه بهره برد.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی فصل مشترکی بین اوقاف و بهزیستی در امور خیریه خواهد بود.

نحوی نژاد با بیان اینکه مشارکت خیران باید از حالت سنتی خارج شود، ادامه داد: در شیوه جدید باید حیطه‌های خیرخواهی مشخص شده تا افراد از لذت خیرخواهی بهره ببرند.

او تصریح کرد: بهزیستی گیلان در دوران کرونا از ۵ هزار فرد کم توان نگهداری کرد و آمادگی دارد علاوه بر زمینه‌های مختلف همکاری در بقاع متبرکه جلسات مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی دائر کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.