پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مسائل مدیریتی این باشگاه، توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: جعفر سمیعی مدیریت خوبی دارد و به هیچکس باج نمی‌دهد. جدا از گرشاسبی و رسول پناه که خوب بودند، سایر مدیران پرسپولیس عملکرد خوبی نداشتند.  

او در خصوص درخواست باشگاه پرسپولیس از هواداران برای واریز کمک نقدی، عنوان کرد: سایت هواداری در اکثر کشور‌های جهان وجود دارد، اما همه چیز با برنامه ریزی است. این گونه نیست که باشگاه به هواداران شماره کارت بدهد و درخواست پول کند. هواداران در باشگاه‌های بزرگ هیئت مدیره دارند و پول‌های واریزی همیشه در صندوق باقی می‌مانند تا در مواقع حیاتی از آن‌ها استفاده شود.  

عربشاهی ادامه داد: هواداران در زمانی که باشگاه مشکل دارد، کمک می‌کنند. به نظر من باشگاه پرسپولیس اصلا به این کار احتیاجی ندارد. با وجود این که پرسپولیس به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، درآمد خوبی کسب خواهد کرد؛ اما شخصی که عضو هیئت مدیره پرسپولیس می‌شود باید بتواند حامی مالی خوب جذب کند. در حال حاضر پرسپولیس هیئت مدیره خوبی دارد و نباید به هوادار برای درخواست پول التماس کند. به نظر من این حرکتی که باشگاه پرسپولیس انجام داده است، در هیچ کدام از کشور‌های جهان مرسوم نیست.

او ادامه داد: باید هر چه زودتر تیم‌های پرسپولیس و استقلال واگذار شوند. البته طبق مطالبی که شنیده ام، قرار است ۱۰ درصد از سهام این ۲ باشگاه به فروش برسد. در این که حرکت باشگاه پرسپولیس جالب نبوده، شکی نیست؛ اما مبلغ قرارداد‌های بازیکنان با باشگاه‌ها نیز چند برابر شده است. مدیر برنامه های تعدادی از بازیکنان در این کار نقش داشته اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر بازیکنان شاخص جهان قرارداد خود را کاهش دادند، اما در ایران قرارداد‌ها افزایش یافته است.  

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه بیان کرد: چه اشکالی دارد که باشگاه‌ها از بازیکنان پایه خود استفاده کنند، اما پول‌های آن چنانی پرداخت نکنند. بازیکنان باید با عشق و علاقه برای پرسپولیس بازی کنند. در گذشته هم پول بود، اما لباس باشگاه ارزش دیگری داشت و حضور در پرسپولیس پلی برای پرتاب بازیکنان بود.  

او اضافه کرد: اگر باشگاه‌ها سالی ۲ میلیارد تومان برای تیم‌های پایه هزینه کنند، در صورت نتیجه نگرفتن در مسابقات نیز هواداران تیم‌های خود را درک می‌کنند. پرداخت بیشترین پول به بازیکنان و قهرمانی فایده‌ای ندارد. در حال حاضر پرسپولیس بهترین نفرات را دارد و یحیی گل محمدی بهترین بازیکنان را انتخاب کرده است. باید در این زمینه حرفه‌ای عمل کنیم و مدیران باشگاه پرسپولیس به درخواست مالی زیاد بازیکنان تن ندهند.  

عربشاهی در ادامه بیان کرد: پرسپولیس از گذشته در رده پایه بازیکنان خوبی داشته است و از لحاظ بازیکن کمبودی ندارد. ضمن این که شهاب زاهدی، بازیکن زوریا لوهانسک اوکراین عضو تیم امید پرسپولیس بود. سپاهان تنها باشگاهی است که در این زمینه حرفه‌ای عمل کرده است. باشگاه پرسپولیس این توانایی را دارد که حامیان مالی قدرتمند جذب کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هوادارها خودشون خودجوش از باشگاه شماره حساب خواستن ، اون اوایل باشگاه قبول نمیکردو مخالفت میکرد - شما چرا ناراحتی؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رامینی
۱۶:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
حیف شد رسول پناه از باشگاه کنارگذاشتند ، مدیرعاملی که با مربی وسرپرست و بازیکن سالاری مبارزه می کرد و به هیچ کسی باج نمی داد .
Iran (Islamic Republic of)
علیاری
۱۵:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای مثلا پیش کسوت لنگی برای شما زشت است که
دستمال یزدی دست بگیری و چاپلوسی آقایونی کنی که 2 روز
بیشتر در این باشگاه مهمان بوده و بعد از پر شدن جیبشان
می روند دنبال کار خودشان ، و می خندند به ... شما مثلا پیش کسوتان !!!!
آخرین اخبار