سردار رحیمی گفت: نیروی انتظامی درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با قاطعیت پای کار است اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز می‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی پلیس جمع آوری معتادان متجاهر است هر چند که این جزو ماموریت پلیس نیست ولی وظیفه خود می‌دانیم کوچه‌ها،معابر و محله هایی که مردم زندگی می‌کنند از حضور این افراد مزاحم  پاکسازی شوند.
 
وی ادامه داد: لذا در ادامه تلاش‌هایی که در این دوسال به خصوص در محله‌های شوش،مولوی و هرندی شروع کرده‌ایم کماکان در دستور کار فرماندهی تهران بزرگ است.
 
وی تصریح کرد: دو پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها در این زمینه تلاش‌های بی وقفه انجام داده‌اند به گونه‌ای که از ابتدای سال تا الان حدود هشت هزار و هشتاد و دو نفر از معتادان متجاهر را جمع کرده‌ایم که در مرحله جدید که از روز (۲۶ اردیبهشت) سال جاری شروع شده است حدود هزار و هشتصد نفر مرد و هفتاد نفر زن جمع‌آوری کرده‌ایم.
 
وی افزود: تلاش‌های نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر به تنهایی ثمری نخواهد داشت و بیش از سه سال است که اعلام کرده‌ایم ۱۲ مرکز که روزانه بالغ بر چهار هزار نفر از سراسر تهران و کشور به این مراکزها مراجعه می‌کنند، منطقه شوش و مولوی را دچار مشکل کرده‌اند چرا که زندگی مردم دچار چالش شده است و این مراکز باید تعطیل و به نقاطی دیگر منتقل شوند که متاسفانه اقدامی در این خصوص توسط دستگاه‌های ذی ربط صورت نگرفته است.
 
رییس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: حدود دو هزار نفر معتاد متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و واگیردار هستند که باید دستگاه‌های ذی ربط در این باره چاره‌ای بیاندیشند چرا که جمع‌آوری این افراد برای نیروی انتظامی بسیار سهل است اما آنچه که اهمیت دارد بحث درمان،نگهداری و بازپروری این افراد بوده و  تاکنون اتفاقی خاصی در این باره رخ نداده است.
 
وی ادامه داد: از هشت هزار معتاد متجاهری که از ابتدای سال تاکنون جمع‌آوری شده است بالغ بر چهار هزار نفر از آن‌ها پذیرش نشده‌اند و افرادی که پذیرش می‌شوند در مراکز بازپروی بعد از گذراندن طول درمان متاسفانه به دلیل بی تدبیری دوباره به مناطق شوش و مولوی برمی‌گردند و چالش‌های گذشته مجدد تکرار می‌شود.
 
وی با اشاره به علت پذیرش نشدن تعداد زیادی از این معتادان،تصریح کرد: به دلیل کهولت سن،زخم‌های بدن،هپاتیت،ایدز،سل،معلولیت و سایر بیماری‌های روانی  بهانه‌های دستگاه ها برای پذیرش نکردن این افراد است.
 
سردار رحیمی گفت: نیروی انتظامی درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با قاطعیت پای کار است اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز می‌باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: مراکز متادون درمانی باید به نقاطی که خالی از سکنه است منتقل شوند و تمرکز آن در چند منطقه کار اشتباهی است چرا که با شروع فصل تابستان از سراسر کشور به این سه منطقه رجوع کرده و موجب سلب آرامش از ساکنین این مناطق می‌شوند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار