آیین افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال گیلان به صورت تصویری با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در آیین افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال گیلان که با حضور کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و ارتباط تصویری با فرمانداران استان برگزار شد؛ این مجموعه را یکی از کانون‌های مهم امیدآفرینی دانست و گفت: جمعیت هلال احمر از بزرگترین ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به مردم محسوب می‌شود چرا که از سرمایه بزرگ اجتماعی و اعتماد بالای عمومی برخوردار است.

او با بیان اینکه هلال احمر در تمام ایام سال به ویژه در مواقع سختی و مشکلات، برای مردم، چشم امید و پیام‌آور مهربانی است، افزود: نیرو‌های آموزش دیده این نهاد مردمی در همه صحنه‌ها به ویژه در وقوع سیلاب، فعالانه درخشیده اند و پشتوانه خوبی برای نجات انسان‌ها هستند.

استاندار گیلان تأکید کرد: هلال‌احمر باید همیشه دارای آمادگی کامل باشد تا در صورت بروز حادثه، بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین امدادرسانی را انجام دهد.

زارع اظهار داشت: دولت با وجود همه محدودیت‌ها، حمایت‌های قابل توجهی از هلال احمر در راستای تجهیز این جمعیت به اورژانس هوایی، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و تأسیس خانه‌های هلال کرده است.

او به ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی با الگو‌های بدیع همچون خانه هلال با استفاده از نیرو‌های مردمی آموزش‌دیده اشاره کرد و گفت: گیلان با برخورداری از ۴۲۵ خانه هلال، رتبه برتر کشوری را داراست.

گیلان جزء ۵ استان حادثه خیز کشور است

سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این مراسم گفت: ۲۳۰ خانه هلال امروز در مراکز دهستان‌ها و روستا‌های استان افتتاح شده است.

او ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم و ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث را از اهداف راه اندازی خانه‌های هلال در گیلان اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: با توجه به اینکه گیلان جزء ۵ استان حادثه خیز کشور است، ایجاد خانه‌های هلال در مناطق مختلف استان ضروری است تا در زمان حادثه، با استفاده از نیرو‌های آموزش دیده محلی، میزان آسیب دیدگی به افراد کاهش یابد.

غلامی با اشاره به اینکه امدادگران این جمعیت در دوران ۸ سال دفاع مقدس هم در کنار سایر گروه‌ها خدمت می‌کردند، تصریح کرد: پارسال بیش از ۵ میلیارد تومان کمک خیران برای تهیه اقلام دارویی، موارد درمانی و خدمایت حمایتی جمع آوری شد و این امر امسال هم ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.