وزیر خارجه روسیه درباره امکان تشدید فعالیت شبه‌نظامیان در شمال افغانستان پس از خروج نیرو‌های خارجی از ابراز نگرانی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار با سراج الدین مهرالدین، وزیر خارجه تاجیکستان، اظهار کرد روسیه از تشدید فعالیت تروریست‌ها پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان نگران است.

او گفت: روسیه از فعال شدن شبه‌نظامیان سازمان‌های تروریستی بین المللی در ولایت‌های شمالی افغانستان نگران است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: با توجه به آغاز یا حداقل خروج اعلام شده نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، تهدیدات علیه امنیت مشترک فدراسیون روسیه و تاجیکستان اساساً شرایطی است که در افغانستان به وجود می‌آید.

لاوروف تأکید کرد در همین چارچوب، مسکو و دوشنبه اجرای توافق نامه‌های همکاری در حوزه‌های نظامی ونظامی تخنیکی، از جمله کمک روسیه در نوسازی نیرو‌های مسلح تاجیکستان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

از اول ماه جاری میلادی، کشور‌های ناتو به رهبری ایالات متحده نیرو‌های شروع به خارج کردن نیرو‌های خود از افغانستان کرده اند. ارتش غربی قرار است تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱، بیستمین سالگرد حمله انتحاری به برج‌های دوقلو در نیویورک و پس از آن به اصطلاح جنگ با تروریسم این کشور را به طور کامل ترک کند. اما آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها نتوانسته‌اند به هدف خود برای تسلیم طالبان برسند.

پیشتر برخی منابع اعلام کردند که دولت آمریکا در حال مذاکره با کشور‌های آسیای میانه برای اعزام نیرو‌های خود به این کشور‌ها پس از خروج از افغانستان است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار