گروهی از نمایندگان دموکرات قطعنامه‌ای را با هدف جلوگیری از فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی ارائه داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، گروهی از نمایندگان مترقی دموکرات به رهبری «الکساندریا اوکاسیو کورتز» قطعنامه‌ای را با هدف جلوگیری از فروش تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل ارائه دادند.

به نوشته نشریه هیل، این قطعنامه عمدتا نمادین است؛ به طوری که سران دموکرات که از این فروش حمایت می‌کنند، بعید است که به این قانون رأی دهند؛ اما این تلاش تأکید کننده رشد فزاینده اختلافات میان دموکرات‌ها بر سر اسرائیل در زمانی است که بحرانی خونین در نوار غزه در حال ادامه است.

اوکسایو کورتز در بیانیه‌ای گفت: برای دهه‌ها آمریکا میلیارد‌ها دلار سلاح به اسرائیل فروخته؛ بدون آنکه از او بخواهد تا به حقوق اساسی فلسطینی‌ها احترام بگذارد. ما به طور مستقیم در مرگ، آوارگی و محرومیت میلیون‌ها نفر نقش داشته ایم. در زمانی که بسیاری از افراد، از جمله بایدن از یک آتش بس حمایت می‌کنند، ما نباید تسلیحات برای حمله مستقیم را برای بنیامین نتانیاهو بفرستیم تا این خشونت‌ها را طولانی کنیم.

علاوه بر اوکاسیو کورتز، تلاش‌هایی نیز از سوی «مارک پوکان» و «رشیده طلیب» در جریان است. از دیگر حامیان دموکرات این طرح می‌توان به «کوری بوش»، «بتی مک کالوم»، «آیانا پرسلی»، «ایلهان عمر»، «چرمیلا جایاپال» و «آندره کارسون» اشاره کرد.
گفتنی است دولت بایدن در تاریخ ۵ مه به کنگره اطلاع داد که با فروش ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات که بیشتر آن‌ها ساخت شرکت بوئینگ هستند، موافقت کرده است.

دو  روز پیش نیز نشریه فایننشال تایمز در گزارشی از وجود اختلاف‌ها میان دموکرات‌های آمریکا بر سر درگیری‌های کنونی در فلسطین اشغالی خبر داد.

فایننشال تایمز در گزارش خود نوشته بود: جو بایدن، هم اکنون با شکافی درون حزب خود بر سر درگیری‌ها غزه روبروست؛ به طوری که «دموکرات‌های مترقی» رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده اند تا موضعی سخت‌تر در برابر رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها اتخاذ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار