وزرای خارجه روسیه و آمریکا برای نخستین بار در شهر «ریکیاویک» درباره روابط و مسائل موجود میان دو طرف با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از اولین دیدار و رایزنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود که در شهر «ریکیاویک» پایتخت ایسلند برگزار شد، درباره روابط و تعاملات دو کشور، گفت: اختلاف جدی در رابطه با ارزیابی از اوضاع بین المللی میان مسکو و واشنگتن وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی کرملین برای مذاکره و رایزنی با کاخ سفید در همه مسائل گفت: مهمترین موضوعی که در این میان مطرح می‌شود، استفاده از منابع دیپلماتیک است.

لاوروف افزود: ما باید در زمینه‌هایی که منافع ما برآورده می‌شود، همکاری کنیم. ما آماده حل همه مسائل باقی‌مانده از دولت‌های قبلی آمریکا هستیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما می‌توانیم در مورد برنامه هسته‌ای ایران و افغانستان با واشنگتن همکاری کنیم.

بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز با تاکید بر اینکه، ما به دنبال روابط پایدار با روسیه هستیم گفت: آمریکا و روسیه اختلافاتی با یکدیگر دارند و از طرفی دیگر مناطق بسیاری وجود دارد که منافع ما با روسیه تلاقی می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که روسیه اقدامات ستیزه‌جویانه خود را علیه آمریکا انجام دهد، ما و متحدان و شرکایمان واکنش نشان می‌دهیم.

روزنامه روسی کومرسانت نیز در این راستا نوشت: نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است در هفته‌های آتی در شهری در اروپا با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند.

براین اساس، انتظار می‌رود آمریکا و روسیه درباره دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به گفتگو بپردازند.

چندی پیش نیز، خبرگزاری تاس اعلام کرده بود که، واشنگتن نشست آینده وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه را تلاشی برای دستیابی به ثبات بیشتر توصیف کرده است و ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز مدعی شده بود که، نشست آینده سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزیران شورای قطب شمال در ریکاویک، تلاشی برای پیشبرد روابط دوجانبه در مسیری پایدار خواهد بود.

اخیرا تنش ها میان دو کشور بسیار شدت گرفته است و ولادیمیر پوتین و جو بایدن رؤسای جمهور دو کشور، در تماس تلفنی که داشتند، قرار دیدار حضور گذاشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار