نجات ۶ نفر از خطر غرق شدن در دریای خزر

گروه جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر ۶ نفر را از خطر غرق شدن در آب های ساحلی خزر نجات دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت:تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر دیروز موفق به نجات ۴ گردشگر و ۲ ماهی گیر محلی در آب‌های ساحلی محدوده شهرستان‌های نوشهر و چالوس از خطر غرق شدن شد.

او افزود:عملیات نجات ۴ نفر از این افراد که مربوط به شناور تفریحی بوده و در نزدیکی قفس‌های پرورش ماهی شهرستان چالوس گرفتار امواج دریا شده بودند پس از دریافت گزارش از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر آغاز و شناور آن‌ها به سمت پناهگاه ایمن (لنگر گاه بندر نوشهر) هدایت شده و پس از مساعد شدن وضعیت دریایی به سمت بندر انزلی ادامه مسیر داد.

گرایلو گفت: در عملیات دیگر نیز ۲ نفر از ماهیگیران محلی که در حوالی بندر نوشهر گرفتار شده بودند از طریق اعزام قایق نجات و هدایت به سمت ساحل از خطر غرق شدن نجات یافتند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با قدردانی از تلاش‌های تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر، افزود: همه دریانوردان و مالکان شناور‌ها به اخطاریه‌های هواشناسی دریایی که به صورت روزانه و از طریق کانال‌های ۱۸ و ۶۹ VHF توسط MRCC بندر نوشهر اعلام می‌گردد توجه کرده و از هرگونه تردد دریایی در شرایط نامناسب جوی جدا خودداری کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.