مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

محموله مواد افیونی در سواری سمند

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران واحد رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی در رصد هوشمندانه منطقه بیابانی اطراف یکی از محور‌های مواصلاتی استان به عبور یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک و به آن دستور توقف دادند.

او با بیان اینکه راننده خودرو با مشاهده ماموران به سرعت به راه خود ادامه داد، افزود: بلافاصله ماموران به تعقیب خودرو پرداخته و در یک اقدام ضربتی آن را متوقف کرده و در بازرسی صورت گرفته محموله ۱۳۰ کیلویی مواد افیونی شامل ۱۲۰ کیلو حشیش و ۱۰ کیلو تریاک را از صندوق عقب خودرو کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: متهم این محموله را از کشور‌های شرقی با استفاده از راه‌های فرعی و بیابانی قاچاق کرده و قصد انتقال آن به مرکز کشور را داشته که با هوشیاری و تیزهوشی بالای ماموران در انجام نقشه خود ناکام شد.

 

کشف سلاح شکاری در خمینی شهر

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی وصول خبری مبنی بر نگهداری سلاح غیر مجاز در یک منزل، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

اوافزود: ماموران در تحقیقات اولیه خود با انجام اقدامات پلیسی از صحت خبر مطمئن شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ "براتی در ادامه افزود: در بازرسی از منزل متهم یک قبضه سلاح شکاری وینچستر غیر مجاز کشف شد.

محموله مواد افیونی در سواری سمند / کشف سلاح شکاری در خمینی شهر



فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان بابیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کشف ۱۲ دستگاه ماینرقاچاق درتیران وکرون

سرهنگ "یوسف بهرام پور بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال دریک مزرعه پرورش شترمرغ موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ بهرام پوردرادامه بیان داشت: ماموران با تکمیل تحقیقات خود پی بردند در یکی از مزارع پرورش شترمرغ تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در حال بهره برداری می‌باشد که در نتیجه بازرسی از مزرعه مذکور تعداد ۱۲ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل‌های شبکه برق صنعتی در جهت استخراج بیت کوین استفاده می‌شود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی ودامداری اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

 

کشف بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق دراصفهان

سرهنگ"حمیدرضا اکبری با اعلام این خبر گفت: مأموران یگان امداد در حال گشت زنی در سطح شهرستان طی دو عملیات مجزا به خودرو‌هایی مشکوک شده و موفق به کشف کالا‌های قاچقی به ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال شدند.

اکبری ادامه داد: ماموران پس از متوقف کردن در بازرسی از آن‌ها طی یک عملیات، موفق به کشف ۳۷۵ کیلوگرم گردوی قاچاق و در عملیات دیگر ۶۵۰ عدد قرص ترامادول و ناماروف شدند که این کالا‌های مکشوفه ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال دارد.

او افزود:در این رابطه چهار نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان اضافه کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده قبیح اقتصادی قدم‌های مفید و موثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار