آذربایجان‌شرقی هفته آینده بارانی است

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر شنبه با ورود سامانه جدید بارشی رگبار باران استان آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:فعالیت  سامانه  بارشی  جدید همچنین موجب غرش آذرخش به ویژه در روز یکشنبه و وزش باد گاهی تا شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

او با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز سه شنبه خاتمه می‌یابد، گفت: این سامانه تمامی نواحی استان آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد و با فعالیت آن احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد آذرخش و ورود خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و علاقمندان به طبیعت توصیه کرد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و انجام فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

امیدفر خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به باغات و محصولات کشاورزی و محکم کردن سازه‌های سبک شد و از مردم خواست در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط کرده و از کشاورزان نیز خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.