یکی از بزرگترین معضلاتی که امروزه بسیاری از کشورهای دنیا با آن دست به گریبان هستند، مسئله بیکاری است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگترین معضلاتی که امروزه بسیاری از کشورهای دنیا با آن دست به گریبان هستند، مسئله بیکاری است. این معضل همواره با افزایش مشکلات اقتصادی بزرگتر خواهد شد. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیکاری یکی از مشکلاتی است که مسئولین هفته ها و ماهها با آن دست به گریبان هستند و زمان زیادی را صرف آن میکنند. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که تا چه زمانی باید منتظر شغلی مناسب گشت که با روحیات ما سازگار باشد و درآمدی مکفی برای ما ایجاد کند؟ چگونه میتوان دست به کار شد و خود شغلی آفرید؟ چه خواهد شد اگر به جای پیوستن به جمع میلیونها بیکار، آنها را استخدام کرد؟ این افکار مشابه همان افکاریست که به ذهن امین مصلایی پور یزدی رسید و پایه ای برای تاسیس شرکت توزیع ابزار آروا شد.

کارآفرینی در شرکت توزیع ابزار آروا

شرکت توزیع ابزار آروا فعالیت خود را از سال 93 به همت برادران مصلایی آغاز کرد. سبد محصولات این شرکت تولیدی فعال، در حوزه ابزارآلات دستی و برقی خانگی و صنعتی در ابتدا بسیار کوچک بود و تنها محصور به چند کالا مانند اینورتر جوشکاری، اتو لوله، انبر جوش و اتصال، دستکش های ایمنی لاتکس و تعدادی ابزار دستی میشد؛ اما در طول این چند سال فعالیت، این سبد کالا به تدریج گسترده شد و امروزه یک سبد کالایی گسترده در حوزه ابزارآلات توسط این شرکت تولید و توزیع می شود. در همین راستا آقای امین مصلایی مدیرعامل شرکت توزیع ابزار آروا تصریح کردند: " از همان زمان قدیم که در کنار پدرم مشغول به کار بودم به این فکر میکردم که چرا ما نمیتوانیم خودمان برای خودمان ابزار تولید کنیم، چرا باید به جای اینکه خودمان تولید کننده باشیم، فقط یک مصرف کننده صرف باشیم و این حجم از پول مملکت از کشور خارج شود تا ما کالایی را وارد کنیم. همین امر باعث شد تا با خود تصمیم بگیرم که نه به عنوان یک واردکننده بزرگ بلکه به عنوان یک تولید کننده بزرگ ابزارآلات در کشور باشم و بتوانم نقش خودم را هر چند کوچک در این کشور ایفا کنم ."

کارآفرینی در شرکت توزیع ابزار آروا

داستان حمید و امین مصلایی، بنیانگذاران شرکت ابزارآلات صنعتی آروا جالب و خواندی است. پدر آنها مدتها در حوزه ابزارآلات صنعتی فعالیت میکرد و این دو برادر همانطور که دوشادوش پدر فعالیت میکردند، با ابزار نیز کار کرده و به آن علاقمند بودند. کودکی آنها در بازار حسن آباد تهران به همراه خرید و فروش ابزارالات خارجی همراه بود. پدرشان تاجر بود و اجناس مرغوب را وارد میکرد و میفروخت. کم کم این فکر به ذهن امین مصلایی نفوذ کرد که چطور میتواند به جای پول ریختن به جیب شرکتهای بیگانه، جوانان کشور خودش را به پای کار آرود .
پرورش این فکر سالها طول کشید و درست 1393 مبدایی شد برای جامه عمل پوشاندن رویای مصلایی. او به همراه برادرش، در ابتدا با هدف ساخت ابزارهای جوش و برش کار خود را آغاز کردند و سپس رویایشان را گستردند و به بازاری هدفی بزرگتر با ساخت ابزارهایی کارآمدتر رسیدند.
هم اکنون آقای مصلایی، به عنوان یکی از کارآفرینان مطرح کشور، به فعالیت خود ادامه میدهد. او همچون سایر کارآفرینان با پروراندن رویایی در ذهن، کار خود را آغاز کرد و در راه رسیدن به آن رویا، تلاشی شبانه روزی از خود نشان داد. او به همراه افرادی دیگر، با ریسکهای موجود در بازار مواجه شد و نام شرکت خود، یعنی شرکت آروا را در سطح کشور مطرح کرد .
حال شرکت آروا، با بیش از 1070 نوع محصول با کیفیت، برای 280 نفر شغل و درآمد ایجاد کرده است و باز هم در مسیر پیش رو به فکر ساخت کارخانه ای بزرگتر و استخدام پرسنلی بیشتر است. در این مسیر، رفته رفته شرکت آروا، به تنها شرکتی در حوزه ابزارآلات تبدیل شده است که توانسته تندیس رضایتمندی مشتریان را کسب کند .در این رابطه امین مصلایی معتقد است که مشتریان همواره به دنبال محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب هستند که با نیازهای آنها همخوانی داشته باشد. برای همین شرکت آروا به دنبال تولید محصولات باکیفیت و ارائه خدمات مطلوب است تا مشتریان بتوانند بهترین محصول را انتخاب کرده و از کارکرد آن اطمینان حاصل کنند.
گروه صنعتی آروا با داشتن تیمی مجرب از متخصصان، دانشی به روز، تجهیزات و امکانات مدرن، تنوع بسیار بالای محصولات و قیمتهای متناسب آنها، خدمات پس از فروش و مدیریتی شایسته، بخش بزرگی از نیازهای عظیم بازار ابزار را پوشش داده است. همچنین برای ارتباط متقابل با مشتریان، سامانه ی 61672 راه اندازی شده است تا مصرف کنندگان بتوانند پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند .

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین آروا
۲۳:۴۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام دلیل نام گزاری آروا چی هست.
آخرین اخبار