بیش‌از هشت هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان اهدا شده است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزارو ۹۸۵ واحد خون در استان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در۲ ماهه نخست سال ۹۹ حدود هفت هزارو ۹۱۲ واحد اهدای خون در سیستان و بلوچستان انجام شده بود.

وی گفت: این میزان اهدای خون ۶۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۱ هزارو ۲۷۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد یکهزارو یک نفر زن و ۱۰ هزارو ۲۷۳ نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین گروه خونی اهدایی در این مدت +O با سه هزارو ۷۶۳ نفر بوده گفت: میانگین مصرف ماهانه سیستان و بلوچستان ۱۳ هزارو ۴۱۰ واحد خون و فرآورده خونی است.

خسروی بیان کرد: میزان مصرف اردیبهشت ماه هفت هزارو ۴۴۱ واحد فرآورده سلولی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، افزود: تاکنون هفت هزارو ۳۲۱ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه سمنان، بجنورد و تهران دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سه هزارو ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در این استان وجود دارد که ۶۸ درصد از خون اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

وی گفت: با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله کرونا و انجام قرنطینه خانگی از سوی شهروندان اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش داشته است.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار