سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: عوامل زمینی و آب و هوایی در خروج نظامیان ما از افغانستان تاثیرگذار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شرایط آب و هوایی و سایر عوامل طبیعی و زمینی را بر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان موثر دانست.

 سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد: برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اگر چه مرحله به مرحله انجام می‌شود اما نه تنها تحت تأثیر عوامل زمینی است بلکه  آب و هوا نیز بر روند آن تاثیرگذار است و باید برای آن  برنامه ریزی نظامی صورت گیرد.

در اول ماه مه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ۲۰ سال  حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان از خروج آنها از این کشور تا ۱۱ سپتامبر آینده خبر داد.

پیشتر، سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی تروریست های آمریکایی در خاورمیانه) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان حدود ۱۳ تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

این ستاد که فرماندهی کل نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه و شرق آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد در این بیانیه با بیان آنکه حدود ۲۰ درصد از اقدامات لازم برای خروج نیرو‌های آمریکایی انجام شده، اعلام کرد: «در حال حاضر حدود ۱۱۵ هواپیمای حمل و نقل نظامی از نوع C-17 خارج شده و بیش از ۵ هزار جنگ‌افزار و تجهیزات جنگی تخریب شده است.»

همچنین در این بیانیه اعلام شده که آمریکا کنترل ۵ تاسیسات نظامی را به افغانستان سپرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سرمای افغانستان بهانه ای جدید دست آمریکایی ها
آخرین اخبار