نتانیاهو طبق عادت همیشگی اش، همچنان به افکار عمومی جهان دروغ می‌گوید و مواضع خود را بی وقفه ترویج می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نتانیاهو طبق عادت همیشگی اش، همچنان به افکار عمومی جهان دروغ می‌گوید و مواضع خود را بی وقفه ترویج می‌کند. او می‌گوید:"تلاش‌هایی برای رسیدن به آتش بس وجود دارد، اما این تنها از دو طریق حاصل می‌شود، یا پیروز شویم یا مانع پیروزی آن‌ها شویم. اگر پس از پایان جنگ حماس خود را برنده بداند، این یعنی ما و غرب همگی بازنده ایم". به نظر می‌رسد که نتانیاهو تلاش می‌کند تا سرنوشت شکست خوردن خود را به سرنوشت غرب پیوند دهد.

ناظران سیاسی بر این باورند بنیامین نتانیاهو که می‌گوید آتش بس فقط با دو راه پیروزی یا جلوگیری از پیروزی حماس محقق می‌شود و پیروزی حماس را به منزله شکست خود و غرب دانسته، در هر دو حالت بازنده خواهد بود.

به عقیده این ناظران، نتانیاهو با از دست دادن هرآنچه در طول دوران حکومتش برای جلب نظر حکومت‌ها و مراجع قدرت یعنی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل هزینه کرده، اکنون به مرز ناامیدی رسیده است. او اعتبار خود را از دست داده و با ادعای اینکه قصد ترور رهبران فلسطینی در غزه و خارج آن را دارد، درصدد بازگرداندن این اعتبار است.

کارشناسان خاطرنشان کردند که اشغالگران اسرائیلی که در طی ۴۰-۵۰ سال گذشته برای فاصله انداختن میان فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و کرانه باختری، غزه و سایر مناطق تلاش کردند، اکنون و ناگهان با اتحاد ملت فلسطین در تمامی این سرزمین‌ها و در جهان غافلگیر شدند. فلسطینیانی که اکنون نسل جدید رهبرانشان در مقابله با اشغالگران اسرائیلی سرسخت‌تر شده اند.

آن‌ها تاکید کردند که وقتی نتانیاهو اتحاد ملت‌های عرب با مقاومت فلسطین را دید، تمام اقدامات عادی سازانه اش با دولت‌های عربی بر باد رفت و شرایط سیاسی اش آنقدر محدود شد که به موضع اخیرش درمورد آتش بس روی آورد.

به گفته ناظران، داده‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این مسئله آغازی برای پایان رژیم اشغالگر است. نشانه آن نیز تغییرات رژیم اشغالگر در نتیجه تحولات داخلی و خارجی و تغییر محیط استراتژیک آن از سوی مقاومت فلسطین و متحدانش است.

ناظران توضیح دادند که مسائل متعددی در این نبرد بسیار قابل توجه بود؛ از جمله عملکرد مقاومت از لحاظ قدرت و مدیریت نزاع و کیفیت عملیات و نیز مساله ظهور جبهه فلسطینیان ۴۸ که برای کمک به مسجدالاقصی و غزه بپا خاستند، رژیم اشغالگر از فلسطینیان اراضی اشغالی ۴۸ غافلگیر شد، زیرا گمان می‌کرد که هویت فلسطینی آن‌ها را محو کرده است.

برخی سیاسیون تاکید کردند که محاصره‌ای که نتانیاهو علیه نوار غزه تحمیل کرد، موجبات پیروزی مقاومت را فراهم کرد. همان گونه که محاصره سوریه و یمن و ایران به تحقق پیروزی و ثبت دستاورد‌هایی انجامید.

فعالان سیاسی خاطرنشان کردند که پیروزی‌ها فقط با ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین و حمایت جمهوری اسلامی ایران با اذعان رهبران مقاومت در غزه محقق شد. این امر بیانگر فروپاشی و شکست امپریالیسم در منطقه است؛ و به همین دلیل نتانیاهو خطاب به غربی‌ها می‌گوید که پیروزی غزه به معنای شکست من است و شکست من به معنای شسکت غرب است گویی که او نماینده غربی‌ها در منطقه است.

آن‌ها می‌گویند که غزه اینک از لحاظ قدرت با رژیم اشغالگر برابری می‌کند؛ مساله‌ای که دشمن اسراییلی و محافل امپریالیسم انتظار آن را نداشتند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.