سردار زهرایی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در زمینه کار‌های جهادی و اشتغال گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی را در استان راه اندازی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به انجام برنامه ریزی‌های انجام شده برای راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در خوزستان گفت: اولویت بسیج برای کمک به محرومان استان اجرای طرح کلان محرومیت زدایی مردم پایه، آموزش و پشتیبانی مصالح برای ساخت و ساز مناطق و تقویت بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت جهادگران و توانمندسازی بخش اشتغال است.

او با بیان اینکه خوزستان در ۸ سال دفاع مقدس نوک پیکان انقلاب و در بلایای طبیعی و غیرطبیعی نظیر سیل و زلزله حماسه‌ساز بود و اکنون نیز دارای ظرفیت قابل توجهی از نیرو‌های جهادگر فعال است، اظهار داشت: رزمایش ۲۳ هزار نفری جهادی در این استان یک مدل قابل تعمیم به سایر استان‌ها است تا در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی از ظرفیت گروه‌های جهادی بهترین بهره را ببرند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه کمک‌های مومنانه همواره با اولویت محرومان در خوزستان انجام شده و روز به روز به همت بسیج و سپاه بر کیفیت و کمیت این کمک‌ها افزوده می‌شود، بیان کرد: یکی از اقدامات مناسب در استان برای کمک به محرومان، شناسایی محله‌های آسیب پذیر و حاشیه شهر‌ها نظیر منبع آب و حصیرآباد برای تعمیر و ساخت منازل است و امید می‌رود این طرح‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از طرح‌های بزرگ در خوزستان است که در آن مسئولان پایگاه ها، گروه‌های جهادی و مردم آموزش‌های لازم را برای توانمندسازی می‌بینند و سپس دانش خود را به صورت رایگان در اختیار سایرین قرار می‌دهند، ضمن اینکه در این طرح اولویت قطب‌های صنایع تبدیلی و مزیت دار منطقه نظیر خرما و گندم هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.