تصمیم نتانیاهو برای اعلام آتش‌بس در نوار غزه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد پیشنهادی را برای برقراری آتش‌بس یکجانبه در نوار غزه، به کابینه امنیتی این رژیم ارائه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بخشنامه‌های جدیدی برای اهالی سدیروت و شهرک‌های هم‌مرز با نوار غزه به منظور ماندن در تونل های زیرزمینی صادر شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌زودی پیشنهادی را برای توقف یکجانبه جنگ به کابینه امنیتی رژیم اشغالگر ارائه خواهد کرد.

براساس این گزارش نتانیاهو پیشنهادی را برای آتش‌بس یکجانبه برای توقف حملات علیه نوار غزه، به کابینه امنیتی رژیم اشغالگر که مربوط به امور سیاسی و امنیتی است ارائه خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کابینه امنیتی خواسته است تا شامگاه امروز برای بررسی آخرین تحولات عملیات نظامی در نوار غزه تشکیل دهد.

الاخبار: آتش‌بس از فردا آغاز می‌شود

شبکه خبری الاخبار گزارش داده آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس از فردا (جمعه) آغاز می‌شود.

شبکه الجزیره هم به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کابینه نتانیاهو رسماً واسطه مصر را از قصد خود برای توقف عملیات نظامی در غزه مطلع کرد.

جهاد اسلامی: نبرد همچنان ادامه دارد

این در حالی است که در مقابل، داوود شهاب، مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که نبرد همچنان ادامه دارد و طرف مصری در مورد چنین چیزی به آن‌ها اطلاع نداده است.

داوود شهاب تأکید کرد: مقاومت فلسطین توجهی به اطلاعات مطبوعاتی درزیافته ندارد.

کابینه رژیم صهیونیستی آتش‌بس را تصویب می‌کند

شبکه "کان" تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کابینه وزرا تا دقایقی دیگر تصمیم آتش‌بس یکجانبه را که طی ۲۴ ساعت آینده اجرایی خواهد شد، تصویب می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند آتش‌بس بدون توافق یا انتشار تفاهمنامه برقرار خواهد شد. انتظار می‌رود اسرائیل به پیشنهاد مصر درمورد آتش‌بس مبتنی‌بر آرامش مقابل آرامش پاسخ دهد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیش از این  با تأکید بر لزوم آتش‌بس فوری میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: درگیری‌ها باید فوراً خاتمه یابند. 

دبیرکل سازمان ملل گفت: از تمام طرف‌ها می‌خواهم اکنون درگیری‌ها را متوقف کنند. بر دعوتم به آتش‌بس فوری تأکید می‌کنم. حتی جنگ‌ها هم قواعدی دارند. 

آنتونیو گوترش با اعلام اینکه تداوم بمباران هوایی و توپخانه‌ای غزه توسط ارتش اسرائیل عمیقاً او را شوکه کرده است، تاکید کرد: اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن را در زندگی کودکان غزه باید دید. آسیب‌های وارده به تأسیسات سازمان ملل در غزه عمیقاً مرا ناراحت کرد. تأسیسات سازمان ملل حتی در زمان درگیری شامل مصونیت هستند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به بمباران مدارس، بیمارستان‌ها، منازل مسکونی و ساختمان رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی گفت: چنین کار‌هایی تحت عنوان مبارزه با تروریسم یا دفاع از خود قابل توجیه نیستند و طرف‌های درگیر باید به قوانین بین‌المللی حقوق بشری احترام بگذارند.

گوترش همچنین مذاکره در راستای راهکار دو دولتی بر مبنای مرز‌های سال ۱۹۶۷ را خواستار شد.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هشدار درباره تداوم حملات رژیم اشغالگر در فلسطین اعلام کرد تداوم این حملات افزایش فشار‌های بین‌المللی را به‌همراه خواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد بایدن در تماس با نتانیاهو گفته است انتظار دارد به زودی شاهد برقراری آتش‌بس باشد.

بنیامین نتانیاهو اما روزگذشته در سخنانی مدعی شده بود: مصمم هستیم تا عملیات نظامی را تا تحقق اهدافش برای بازگرداندن آرامش ادامه دهیم.

پیش‌تر آکسیوس اعلام کرده بود جو بایدن در گفت‌وگو‌های خود با بنیامین نتانیاهو قاطع بوده و به او پیام واضحی را داده است که رژیم صهیونیستی باید به جنگ پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هه هه کم اوردن یهودیا. درود بر قدرت و شرف سپاه عرب مسلمان غزه
آخرین اخبار