به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جمع مدیران روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان گفت: باور دارم که روابط عمومی، قلب تپنده هر سازمان و دست راست مدیر آن است.
او افزود: سازمان، زمانی میتواند در محیط پیرامونی خود و در جمع مخاطبینش سرزنده باشد که بتواند ارتباط خوبی با جامعه هدفش برقرار کند.
ملانوری اظهار کرد: گاهی اوقات گفته میشود سرمایههای اجتماعی کاهش پیدا کرده است، اما این صحبتها به دلیل اطلاع رسانی نکردن در خصوص برنامههای انجام شده است و آگاهی ندادن به مردم از طریق روابط عمومی ها، دیده نشدن پیشرفتها در زمینههای مختلف علمی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رابطه دوسویه روابط عمومی با دیگران، تصریح کرد: ایجاد ارتباط مناسب بین سازمان و مخاطبین و همچنین کارکنان درون مجموعه با مدیران، از تکالیف روابط عمومی است.
بیشتر بخوانید
او تبیین و تشریح برنامههای سازمان در بین مخاطبان را از جمله موارد مد نظر روابط عمومیها دانست و بیان کرد: تفهیم برنامهها به مخاطبین و انتقال مطالبات به جامعه هدف به عهده روابط عمومی است.
ملانوری تأکید کرد: ما هیچ اقدام محرمانهای در دستگاه نداریم، مردم باید همه چیز را بدانند، اقدامات ما را لمس کرده و حضور و فعالیت ما را حس کنند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روابط عمومی باید جایگاه اقناع مردم باشد، گفت: روابط عمومی دستگاه باید با اطلاع رسانی درست به مردم، در جامعه نشاط ایجاد کند.
او سنگ بنای اصلی و محور پویایی و توسعه را فعالیتهای فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: نکته مهم در فعالیتهای فرهنگی، اطلاع رسانی است که از مهمترین وظایف روابط عمومی میباشد.
ملانوری با اشاره به اینکه عدم معرفی درست پتانسیلهای استان، عدم پیشرفت و توسعه را رقم زده که این نقیصه با اطلاع رسانی درست برطرف میشود، اظهار کرد: از رسالتهای مهم روابط عمومی این است که از ظرفیتهای در اختیار خود، برای معرفی استان استفاده کند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر سرمایه اجتماعی دچار اشکال و خدشه شود با مشکل مواجه میشویم، تصریح کرد: به جهت اهمیت این موضوع، به همه مدیران توصیه میکنم برای ایجاد یک روابط عمومی در خور شأن سازمان اقدام کنند و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز روابط عمومیها نیز پیگیری میشود.
انتهای پیام/ س