مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از خرید بیش از ۱۳ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدخالق سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تا کنون ۱۳ هزار تن کلزا خریداری شده از مزارع شهرستانه‌ای استان، به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است.

او افزود: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۱۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت بر اساس پایه خرید با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت است.

سجادی گفت: بر اساس پیش بینی‌های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود در سال جاری حدود ۷۹ هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی زیر کشت  تولید شود.

او افزود:  ۴۸ مرکز خرید کلزا در سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول آماده شده است.

خرید بیش از ۳۰۰۰ تن گندم در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از خرید بیش از ۳ هزار تن گندم در گلستان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۱۴۴ محموله خرید به مراکز خرید تضمینی تحویل شده و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.

سجادی افزود: این قیمت بر اساس پایه خرید با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیرمفید است.

او گفت: بر اساس پیش بینی‌های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود در سال جاری حدود ۹۰۰ هزار تن گندم از بیش از ۳۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گلستان تولید شود.

سجادی از در نظر گرفتن ۹۱ مرکز خرید گندم در سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول خبر داد.

گلستان با داشتن ۶۳۰هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از استان‌های مهم کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: کلزا ، گندم ، خرید تضمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار