آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفظ قرآن کریم صبح امروز با حضور تعداد۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم درمحل اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت الاسلام حشمت الله رستمی رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در حاشیه برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم گفت: آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفظ قرآن کریم همه ساله در رشته‌های حفظ ۱۰جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام  رستمی با بیان اینکه در این آزمون در استان ایلام ۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در رشته‌های اعلامی شرکت کرده اند، ابراز کرد: این آزمون با رعایت کامل نکات بهداشتی و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا برگزار شده است.

اوبا بیان اینکه استان ایلام دارای استعداد‌های بسیار درخشانی در زمینه حفظ قرآن کریم است، یادآور شد: به افرادی که در آزمون‌های کتبی و شفاهی حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم اعطا می‌شود.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در استان ایلام به صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت دارند.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم در اسفندماه سال ۹۹ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن‌الکریم به نشانی telavat.com برگزار شد و تا ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز تمدید شد.

او عنوان کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن‌کریم و با مدارک اعطای هم طراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‎ کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.