توصیه‌های بهداشتی برای امتحانات نهایی دانش‌آموزان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با توجه به برگزاری امتحانات حضوری، توصیه‌هایی را برای پیشگیری از سرایت بیماری کرونا بین دانش اموزان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: دانش آموزان در مراحل ورود، مسیر حوزه امتحانی، محل آزمون و حین خروج فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر را از یکدیگر رعایت کنند همچنین رعایت فاصله در حیاط مدرسه قبل از شروع آزمون بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همه دانش آموزان و کارکنان باید از ماسک بدون فیلتر سه لایه استفاده کنند.

کرمی تاکید کرد: چنانچه دانش آموز مبتلا به بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، قلبی، کلیوی، آسم، سرطان، پیوند عضو و نقص سیستم ایمنی است موضوع را به مسئول حوزه امتحانی اطلاع دهد تا از او در اتاق جداگانه امتحان گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری کرونا بوده یا علایمی از قبیل تب، سرفه خشک، تنگی نفس، سردرد، اختلال بویایی و چشایی دارد، به مسئول حوزه امتحانی اطلاع دهد.

کرمی افزود: در صورت ابتلا اعضای خانواده دانش آموز به کرونا، باز هم به مسئول حوزه امتحانی اطلاع داده شود چرا که این امر به حفظ سلامت دانش آموزان حاضر در حوزه امتحانات کمک بزرگی می‌کند.

او تاکید کرد: ثبت اطلاعات سلامت و بیماری دانش آموزان در سامانه خود ارزیابی سلامت قبل از هر امتحان و گزارش آن به مدیر یا مسئول حوزه امتحانی، جدا سازی دانش آموزان مشکوک و گرفتن آزمون در فضای باز یا اتاق قرنطینه در کنترل و پیشگیری بیماری کووید-۱۹ نقش مهمی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانش آموزان باید قبل از ورود به جلسه کارت ورود به جلسه را بر روی لباس خود نصب کنند.

کرمی افزود: برای حضور در جلسه امتحان از همراه داشتن هرگونه لوازم اضافی مانند کیف، تلفن همراه و جزوه خودداری و از دست به دست کردن جزوه حتی در محوطه حیاط مدرسه هم پرهیز شود.

او اظهار داشت: همراه داشتن بطری آب آشامیدنی شخصی و مواد ضدعفونی کننده دست، در حوزه امتحان بلامانع بوده، اما استفاده از مواد خوراکی در حوزه امتحانی ممنوع است.

این مسئول با بیان اینکه دانش آموزان باید از نوشت افزار شخصی استفاده کنند گفت: بحث در مورد آزمون و سوالات آن ترجیحا از طریق تلفن یا شبکه‌های اجتماعی در منزل انجام شود و قبل و بعد از آزمون در محل حوزه امتحانی توقف صورت نگیرد.

کرمی خودداری از رها کردن ماسک و دستکش در محیط، تماس با سطوحی که مکرر با دست لمس می‌شوند را مورد تاکید قرار داد.

او از والدین خواست از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری کنند و با توجه به حضور دانش آموز در حوزه امتحانی در روز‌های متوالی، به طور جدی از هرگونه دورهمی خانوادگی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مسئولان حوزه‌های امتحانی و مراقبان باید در چینش صندلی‌ها فاصله ۲ متر از هر طرف را رعایت کنند همچنین کاهش میزان اشغال فضا توسط افراد موثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به کرونا است.

کرمی گفت: تهویه طبیعی که با باز کردن پنجره‌ها در ۲ طرف محل آزمون فراهم می‌گردد رعایت شود.

او اضافه کرد: قرار دادن مواد ضدعفونی کننده برای استفاده دانش آموزان به ویژه در محل ورودی‌ها و خروجی‌ها الزامی است و باید تمامی دانش آموزان قبل از ورود به حوزه امتحانی دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: گندزدایی و ضدعفونی محل برگزاری امتحان و تجمع مراقبان قبل و بعد از آزمون انجام شود.

کرمی ادامه داد: مدیریت خروج دانش آموزان به صورت تک تک از محل برگزاری آزمون بسیار مهم است همچنین از تجمع کارکنان در محیط‌های خاص مدرسه از قبیل دفتر، اتاق کپی و ... باید جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار