معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رتبه اول کشوری استان آذربایجان شرقی در ثبت انبار‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰، گفت: حدود ۹۰ هزار انبار استان آذربایجان شرقی در سامانه ثبت و صحت سنجی شده است.

او گفت: ۶ هزار و ۸۹۹ فقره بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد و ۶۴۷ میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تخلفاتی در بخش احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق بود.

او با بیان اینکه ثبت مشخصات موجودی، ورود و خروج سیمان دریافتی در سامانه انبار برای کلیه واحد‌های فروشنده مصالح ساختمانی الزامی است،گفت: ثبت کلیه فرایند‌های تجاری مربوط به روغن خوراکی (جامد و مایع)، خرید و فروش انواع تایر سنگین و سواری و همچنین آمار تولید، موجودی و فروش لوازم خانگی توسط واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی بوده و مورد رصد و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به الزام کلیه کشتارگاه‌های مرغ استان به ثبت اطلاعات تولید، کشتار و توزیع مرغ و رصد سیستمی فرایند یاد شده افزود: بیش از ۵۰۰ واحد مرغ فروشی استان در سامانه جامع تجارت ثبت و تایید شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.