نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت:عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس با حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب هریس از آرزو‌های دیرینه اهالی شهر است و در گام نخست ۱۴ میلیارد تومان از اعتبار آن تامین شده است و به گفته مسئولان این طرح تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محرم زاده با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از مردم شهر هریس از خدمات شبکه فاضلاب برخوردار هستند افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت ۲ هزار و ۹۰ مترمکعب بر دقیقه در حال احداث است و جمعیت برخوردار از این طرح ۱۰ هزار و ۵۱۵ نفر خواهد بود.

او گفت: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و لزوم تامین آب آشامیدنی پایدار شهر‌ها و روستا‌های تابعه، مجوز احداث سد هرزه‌ورز هریس اخذ شده است و سعی داریم بعد از مطالعه در کمترین زمان ممکن عملیات احداث این سد که از مهمترین پروژه‌های آبی منطقه برای تامین و پایداری آب شرب بهداشتی بیش از ۱۲ روستا است آغاز شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مورد سد نهرعلی هم ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه و توسعه آن تخصیص یافته و مراحل توسعه این سد در حال مطالعه است که به زودی شاهد توسعه این سد برای کمک به تامین آب کشاورزی و زراعت کشاورزان منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.