مایکل مک کول خواستار افزایش فشار به جنبش انصارالله یمن برای توقف عملیات آزادسازی شهر مارب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، مایکل مک کول، رهبر جمهوریخواهان در کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا اظهار داشت ضروری است برای توقف حمله حوثی‌ها (نیرو‌های انصارالله) به مأرب، این گروه تحت فشار قرار بگیرد.

بر این اساس، مایکل مک کول در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: باید برای نجات غیر نظامیانی که جانشان با آغاز هجوم حوثی‌ها تهدید می‌شود، تدابیر فوری اتخاذ شود.

وی از اقدام آمریکا در تحمیل تحریم علیه دو تن از رهبران حوثی، به دلیل نقش آنان در حمله به مأرب، استقبال کرد و نوشت این کار گام مهمی برای توقف حمله حوثی‌ها به مأرب و پایان دادن فوری محاصره علیه این منطقه است. اگر چنین نشود آمریکا و جهان باید فشار وارد کنند. وقت می‌گذرد و جان‌ها در خطرند.

هم‌زمان با اوج گرفتن پیشروی‌های انصارالله در شهر راهبردی «مأرب» و رسیدن به مرحله پایانی آزادسازی آن، صدای آمریکایی‌ها در کنار اروپایی‌ها برای توقف پیشروی نیروی مردمی یمنی در این جبهه بالا رفته است.

نبرد‌ها در اطراف شهر مأرب و بویژه در دو جبهه البلق و الطلعه الحمرا با شدت بسیار ادامه دارد. حملات سنگین ائتلاف متجاوز به منظور جلوگیری از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ناکام مانده است. تازه‌ترین اطلاعات حاکی از آن است که نیرو‌های انصارالله منطقه راهبردی حمه الصید و برخی مواضع دیگر را به کنترل درآورده و پیشروی‌های جدیدی در شمال و غرب مأرب را به ثبت رسانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار